"שתי זירות של ירי"

פיגוע ירי בבני ברק: חמישה בני אדם נרצחו; המחבל - חוסל

פיגוע ירי קשה בבני ברק: חמישה בני אדם נרצחו במסע ירי שביצע המחבל, עד שנורה ונוטרל בידי איש כוחות הביטחון; שני חשודים כסייענים - נעצרו; המשטרה עלתה לכוננות הכי גבוהה (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו באדר ב' תשפ"ב | 29.03.22
(צילום תמונה: Avshalom Sassoni/Flash90; צילום וידאו: לפי סעיף 27א)

פיגוע ירי קשה בבני ברק: חמישה בני אדם, בהם שני חרדים מבני ברק ושוטר, נרצחו במסע ירי שביצע הערב (שלישי) מחבל ערבי בשתי זירות שונות, ברחוב הרצל וברחוב השניים, בבני ברק.

בעקבות הפיגוע הקשה, המפכ"ל, רנ"צ קובי שבתאי, הורה על העלאת הכוננות במשטרה - לגבוהה ביותר, לראשונה מאז מבצע 'שומר החומות'. כל המפקדות המשימתיות המחוזיות של המשטרה יעסקו בביטחון שוטף, ואלפי שוטרי מטה יתגברו את השטח במשימות אבטחה.

דובר צה"ל עדכן כי בסיומה של הערכת מצב הנחה הרמטכ"ל אביב כוכבי על תגבור של כוחות נוספים בקו התפר ובמרחב אזור יהודה ושומרון.

זירת חיסול המחבל (צילום: ש. ה.)

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין וראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן ביקשו מהתושבים שלא לצאת מהבית הערב, עד שהתברר כי מלבד המחבל שחוסל נתפסו שני חשודים כסייענים.

מתיעודים של רגעי הפיגוע נראה המחבל ברחוב השניים מבצע ירי עם רובה, כנראה M16, יורה לעבר אזרחים בחנות ברחוב השניים, ממשיך במסע ההרג ויורה לעבר נהג רכב שעובר בסמוך אליו.

זירת הפיגוע ברחוב הרצל, בה נורה האברך למוות (צילום: לפי סעיף 27א)

באורח נס, בשל מעצור ברובה - בחור חרדי שנמלט מהזירה ורוכב אופניים נוסף - הצליחו להימלט מהזירה. "עמוד", קרא לעברו המחבל - והמשיך לירות.

משם המשיך המחבל לעבר רחוב הרצל, שם נמצא נרצח נוסף. כאשר הוא הגיע לרחוב הרצל פינת רחוב ז'בוטינסקי, הוא נורה ונוטרל בידי איש כוחות הביטחון, שנפגע גם הוא בחילופי הירי ופונה אל בית החולים 'בילינסון' בפתח תקווה, באורח אנוש - שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו, והוא הנרצח החמישי בפיגוע. מהמשטרה נמסר כי מדובר בשוטר מצוות האופנועים שחתר למגע בזירה ונטרל את המחבל.

מפקד מחוז ת"א ניצב עמיחי אשד בזירה (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר חיפושים שערכה המשטרה ברחבי העיר נעצר חשוד נוסף ונבדק אם הוא קשור למחבל. ברשותו נתפסה סכין גדולה. בהמשך, נתפס חשוד שלישי בפתח תקווה, אותו חיפשה המשטרה.

(צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה)

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל, הוא פלסטיני בן 27 תושב יעבד, שוהה בלתי חוקי, בעבר ישב חצי שנה בכלא, בשל הזדהות עם ארגון טרור וסחר באמצעי לחימה. לאחרונה הוא עבד באתר בניה בבני ברק; כעת, כוחות הביטחון בודקים מי סייע לו לביצוע הפיגוע.

עשרות מתנדבי זק"א תל אביב פעלו בשעות אחרי הפיגוע לנקות את הדם ולאסוף את הממצאים בזירת הפיגוע הרצחני בעיר בני ברק. כמו כן, המתנדבים מטפלים בכבוד הנרצחים ומסייעים למשפחות בעריכת הלווייה והקבורה ועומדים לצד המשפחה בשעות הקשות.

ד״ר ערן רוטמן, מנהל בילינסון (צילום: דוברות)

מוטי נוימן חובש איחוד הצלה מסר: "הענקנו סיוע לנפגע יחיד מירי שפונה לבית החולים במצב קשה. לא איתרנו עד כה נפגעי גוף נוספים. כמו כן יחידת חוסן - היחידה לעזרה של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה".

זאבי פישמן חובש איחוד הצלה מסר: "הענקנו סיוע לנפגע מירי שפונה לבית החולים במצב אנוש. למרבה הצער נקבע מוות בזירה על ארבעה. כמו כן יחידת חוסן - היחידה לעזרה של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה".

חובש מד"א מנחם אנגלנדר סיפר: "אני גר ברחוב השניים בבני ברק והייתי בבית כששמעתי את קולות הירי. מיד יצאתי לרחוב וראיתי מולי את המחבל שכיוון אלי את הנשק. באורח נס היה לו מעצור בנשק והואו לא הצליח לירות. עליתי מיד חזרה הביתה, נעלתי את הדלת ודיווחתי על כך למוקד. ברגע שהגיעו כוחות משטרה למקום ואיבטוח את הרחוב ירדתי חזרה למטה אבל לצערי שלושה גברים כבני 30 שסבלו מפצעי ירי היו מחוסרי הכרה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם".

פראמדיק הצלה, נתנאל ולד, סיפר: "מדובר באירוע מורכב וקשה הכולל בתוכו 2 זירות שונות. בזירה הראשונה, ברחוב הרצל, העניקו חובשים מיחידת האופנועים של הצלה טיפול רפואי ראשוני לגבר כבן 40 הסובל מפצעי ירי קשים והוא פונה במצב אנוש לבית החולים בלינסון בפתח תקווה. בנוסף למרבה הצער, בשל פציעותיו הקשות, מותו של פצוע כבן 30 נקבע במקום. בזירה השנייה, ברחוב ביאליק פינת השניים, שכבו שלושה נפגעים עם פציעות אנושות ופראמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותם במקום".

שר הביטחון בני גנץ מקיים בשעה זו הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, מתפ"ש, ראש השב"כ, ראש אמ"ן וראש אגף המבצעים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הערב התייעצות ביטחונית בדיון הוצגה השתלשלות האירועים בפיגוע שאירע הערב בבני ברק וברמת גן. כמו כן, נידון המשך הצעדים המבצעיים המיידים שיינקטו ע"י כוחות הביטחון.

בדיון השתתפו שר הביטחון, שר החוץ, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ וגורמים נוספים.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מסר: "ערב עצוב וקשה מאוד. ישראל בעיצומו של גל טרור מסוכן שלא ראינו שנים רבות. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ומתפלל לרפואת הפצועים. מחזק את כוחות הביטחון וההצלה שנמצאים בשטח. חייבים לפעול בנחישות כדי להחזיר לאזרחי ישראל את השקט והביטחון".

באורח חריג, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, גינה את הפיגוע ואמר כי "הרג אזרחים פלסטינים וישראלים לא יוביל לשום דבר אלא להמשך הידרדרות המצב. אנו קוראים לכולם לשמור על היציבות, במיוחד שאנו בפתח חודש רמדאן המבורך והחגים הנוצריים והיהודיים".

בהודעה מטעמו נאמר עוד כי "אבו מאזן מזהיר מניצול האירוע המגונה לפגיעות ותגובות נגד הפלסטינים ע"י המתנחלים".

גם ח"כ מנסור עבאס – יו"ר רע"מ, גינה את הפיגוע ואמר: "בבני ברק התרחש היום פשע טרור מתועב ומגונה, נגד אזרחים חפים מפשע . משתתף בצער המשפחות ומאחל רפואה שלמה לפצועים. כולנו ביחד ניצבים מול גל טרור רצחני, כולנו ללא הבדל. רחובות הערים בישראל גדושים באזרחים ערבים ויהודים, ומי שיוצא במסע הרג נבזה לא מבחין ולא מבדיל בין דם לדם.

"רמדאן, פסח ופסחה מתקרבים, חובתנו המוסרית, הדתית והמנהיגותית כממשיכי דרכו של הנביא אברהם ובני שלושת הדתות, היא ליזום תהליך פיוס ושותפות מושתת על ערכי הדת והאמונה באלוקים, ובערכים האנושיים האוניברסליים שמחנכים לסובלנות, שלום וקדושת חיי אדם באשר הוא, וכמובן נגד שנאה, פשיעה ואלימות.

"לא נסתפק בגינויים והודעות תנחומים, כי הטרור לא מפסיק ולא מרכין ראש. אנו נחושים לצאת לדרך השלום על אפתם וחמתם של כל הקיצוניים, ואנו נחושים לעשות הכל על מנת למנוע פגיעה מחודשת באזרחים חפים מפשע.

"אי אפשר לא להבחין בקבוצות אינטרסנטים קיצוניות שמתעקשות לפגוע במרקם היחסים בין יהודים לערבים במדינה. לא ניתן להם. לזה אני מחויב ומתחייב שוב ושוב. אני מחויב לכלל אזרחי המדינה, תפקידנו כמנהיגים שנפעל בכל הכוח על מנת לדאוג לזה שהחגים של כולנו יעברו בשקט, ושכולם יחגגו עם משפחותיהם, איפה שירצו, ללא פחד. מי ייתן וכל משאלות ליבנו לשלום ואחוה אכן יתגשמו".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.
(צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה)
(צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה)
(צילום: זק"א תל אביב)
(צילום: זק"א תל אביב)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר