טלטלה ב'כאן'

מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, הודח מתפקידו

למרות שנותרה לו שנה בחוזה וכשברקע עימות בינו לבין יו"ר מועצת תאגיד השידור, מנכ"ל 'כאן' מיומו הראשון קיבל הודעת פיטורים, וצפוי לפנות לביהמ"ש לבקשת צו מניעה (תקשורת)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
אלדד קובלנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי 'כאן', אלדד קובלנץ, הודח מתפקידו לאחר שבע שנים בתום דיון במועצת התאגיד שהחליטה לפטרו, זאת למרות שנשארה שנה נוספת בחוזהו.

קובלנץ, שפוטר בשל חילוקי דעות עם יו"ר מועצת תאגיד השידור גיל עומר, לא מתכוון להסכים עם הודעת הפיטורים, והוא צפוי לפנות לבית המשפט ולבקש צו מניעה. את ההודעה קיבל קובלנץ אתמול (רביעי), בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

קובלנץ הודיע על כך לעובדים בדוא"ל שנשלח הבוקר, ובו כתב: "אמש הודיע לי יו"ר המועצה מר גיל עומר על כוונת המועצה לסיים את העסקתי תוך כחודש. בכוונתי להילחם בהחלטה. מבקש מכולנו להמשיך להיות מרוכזים במשימה שהוטלה עלינו: שידורים מעולים ומשתפרים למען הציבור הישראלי".

אלדד קובלנץ וגיל עומר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אתמול, בשעת קיומו של הדיון, נתלו שלטים במשרדי תאגיד השידור הציבורי שלועגים למגבלת הראייה של קובלנץ ובהם נכתב "לא רואה ממטר את היוצרים והעובדים". בנוסף נכתב בשלטים: "לא יפה לצחוק על אנשים עם מוגבלות, אבל גם לא יפה לא לשלם לתמלוגים או להתעמר בעובדים". איגודי התסריטאים והבמאים ביקשו להתנער מהשלטים ואמרו כי מדובר ב"פגיעה לא ראויה", אבל הוסיפו כי "הם ימשיכו את מאבקם בתאגיד ובמנכ"ל בשל תשלום נמוך של תמלוגים".

עם סגירת רשות השידור מונה תחילה קובלנץ, בן 54, לתפקיד המנכ"ל הזמני, ובהמשך הפך למנכ"ל הקבוע. קובלנץ נחל הצלחה במגוון תחומים, אך לא הצליח לשנות דרמטית את אחוזי הצפייה בערוץ.

מארגון "בצלמו" נמסר בתגובה לפיטורי קובלנץ: "מר אלדד עמד מאחורי רדיפת אנשי הימין כמו אראל סג"ל והציוץ שנכתב נגדו בטוויטר הרשמי של התאגיד, אך לעומת זאת אלדד עמד כחומה בצורה בעד רמי יונס, השדרן שקרא לאזרחי ישראל וחיילי צה"ל 'נאצים', תומך BDS ומסית נגד קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. בנוסף הוא כשל בהגנה על זכויות העובדים והעובדות במקום. אנחנו מקווים שהמנכ"ל הבא של התאגיד יזכור שתפקידו הוא לנהל את תאגיד השידור הציבורי הישראלי ולא את אל-ג'זירה 2, תאגיד השידור הציבורי של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר