עובר ושב - פרק מיוחד

מה *באמת* מצב התחבורה הציבורית? צפו

שלומי מלוביצקי ומשה מנס יצאו ונעזרו בעוברים והשבים על מנת לפתור את הוויכוח המתמשך ביניהם: פעילות התחבורה הציבורית בישראל, טובה או גרועה? • עובר ושב - פרק מיוחד (הכלכלית)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילומים: דודי פלוג | עריכה: ידידיה כהן)

אחרי שספג ביקורת רבה על הכתבה בשבוע שעבר, שלומי מלוביצקי יצא עם משה מנס על מנת לבדוק מי צודק בוויכוח המתמשך, התחבורה הציבורית מצוינת או גרועה?

השניים יצאו במסגרת פרק מיוחד בפינת 'עובר ושב' בתוכנית הכלכלית של 'כיכר השבת', יחד עם הצלם דודי פלוג ופנו לעוברים ושבים, פרק מרתק, משעשע ונוקב.

האם העוברים והשבים חושבים כמו מלוביצקי, שהתחבורה הציבורית טובה ויש רק כמה חריגים גרועים? או שהם חושבים כמו מנס, שהתחבורה הציבורית גרועה ולא עובדת כמו שצריך? צפו וגלו.

תגובות:

ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה מבצע בקרה אלקטרונית שוטפת על כלל הנסיעות בהן מחויב המפעיל וכן בקרה מדגמית אנושית על חלק מהנסיעות. יצוין כי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה נמצאת בקשר רציף עם עיריית בית שמש ומודיעין עילית לבחינה והתאמה של שירות האוטובוסים בעיר לצרכי ובקשות התושבים. המשרד יבחן את רמת השירות התחבורתי בערים ובהתאם לכך, יבוצעו שינויים והתאמות בעתיד, בכפוף למגבלת המשאבים הקיימת והאיזון בין כלל הצרכים.

"במקרה של אי עמידה בלוחות זמנים, דילוג על קווים או אי ביצוע נסיעה, מוטלים על המפעילים עיצומים כספיים וניתן ניקוד שלילי, המשפיע על סיכוייהם לזכות במכרזים עתידיים להפעלת שירות תחבורה ציבורית. ולראייה, בשנת 2021 הוטלו עיצומים בסך 48.5 מיליון שקל על המפעילים".

מחברת 'תנופה' נמסר: "חברת תנופה עושה כל שניתן לשיפור השירות ועמידה מקסימלית בלוחות הזמנים. הפנייה שקיבלנו היא כללית ללא פרטים כך שאין ביכולתנו לבדוק ולהתייחס בצורה יסודית".

מחברת 'קווים' נמסר: "התחבורה הציבורית בישראל סובלת ממחסור חמור של כ-5,000 נהגים. חברת קווים משקיעה מאמצים כבירים כדי לגייס נהגים חדשים לשירותיה: היא מפעילה את בית הספר להכשרת נהגים הגדול בישראל ולאחרונה העלתה את שכר נהגיה באופן משמעותי. בכדי להתמודד עם המחסור החמור בנהגים החברה נאלצת להיעזר בשירותים של חברות חיצוניות (קבלנים) כדי להשלים את כל הנסיעות ולתת שירות מיטבי לנוסעים. החברה מפעילה כלי בקרה רבים כדי לוודא שהשירות שניתן ללקוחותיה על ידי קבלנים חיצוניים ועל ידי נהגיה הוא איכותי ובטוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר