פיטורין תמורת תקציבים

ראש עיר במרכז הארץ נחקר בחשד לשוחד וסחיטה באיומים

משטרת ישראל עיכבה הבוקר לחקירה ראש עיר במרכז הארץ, יחד עם שלושה מהמקורבים לו, בחשד לשוחד ולסחיטה באיומים • החשד: ראש העיר דרש את פיטורי מתנגדיו, כתנאי להעברת תקציבים (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
להב 433 (צילום: Flash90)

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 עיכבו הבוקר (שני) לחקירה ראש עיר ממרכז הארץ, יחד עם 3 ממקורביו, המעורבים על פי החשד בביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע.

ראש העיר, שבעבר נקשר שמו בניסיונות להדרת חרדים בעירו, לא זומן מבעוד מועד לחקירה אלא נלקח אליה כאמור היום בבוקר בידי השוטרים.

חקירת המשטרה החלה לפני כשנה, בעקבות תלונה ולפיה איש הציבור דרש את פיטוריהם מעבודה, או הרחקה מתפקיד, של מתנגדיו, או של בני משפחתם, והציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות המעסיקים אותם ומתוקצבים על ידי הרשות.

רבות מן המוסדות העמותות שמהן דרש, לפי החשד לכאורה, לפטר את מתנגדיו - הינן מוסדות ועמותות חרדיות.

החקירה מלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. שלושת מקורביו של ראש העיר, חשודים כמי שפעלו בשליחותו, כדי לממש את רצונו וכוונותיו.

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית, הפוגעת בסדרי שלטון ותחקור במטרה לחשוף תהליכים פסולים, להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם העבריינים".

זו לא פרשת השחיתות השלטונית היחידה בשנים האחרונות. השר לשעבר יעקב אדרי, ראש עיר אור עקיבא, נעצר גם הוא לפני תקופה בחשד לשוחד במאות אלפי שקלם. הוא ממתין לתוצאות השימוע שנערך לו. הפרקליטות מסרה לו כי נשקלת אפשרות העמדתו לדין.

ראשי עירייה נוספים הנאשמים בשחיתות הם חיים צורי, ראש העיר קריית מוצקין, שהואשם בעבירות שחיתות בכפוף לשימוע, וצבי גולדמן, ראש העיר חדרה, שהושהה מתפקידו לחצי שנה, לאחר שהואשם כמי שהיה מעורב בהחלטות שקידמו אינטרסים של קבלן מסוים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר