הציטוטים • בלעדי

גפני תקף את חבריו והסביר: 'זה מה שיגרום לנו לרוץ בנפרד'

בשבת האחרונה, כשגפני הרגיש משוחרר, הוא החליט להתייחס לכל הסערות שהיו סביבו לאחרונה, ותקף בחריפות את דרעי, ליצמן, בן גביר, פרוש ועוד וחשף: עם מי הם ישבו בממשלה • בלעדי (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חבר הכנסת משה גפני (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חבר הכנסת משה גפני התארח השבת בעיר לוד והשתתף ב'עונג שבת', של בחורי הישיבה במקום, שם הוא הרגיש פתוח ומשוחרר, כדי להתעסק בכל הנושאים הפוליטיים, ולחוות דעה, על ש"ס, סמוטריץ' ובן גביר, הליכה עם נתניהו וכמובן התגובות על חתונת נכדתו לפני כשבועיים, הדברים והתמלול שנמסר מתפרסמים הערב (ראשון) לראשונה ב'כיכר השבת'.

דבריו המלאים

בהתחלה הוא פתח בדבר תורקה אקטואלי על הקנאות של פנחס ועוד, לאחר מכן, הוא התחיל לדבר על הנושאים הבוערים בפוליטיקה הישראלית.

"לפני כשבועיים חיתנתי את נכדתי", פתח גפני ואמר: "בשבת שבע ברכות אמרתי שיאיר לפיד ישב איתי באותו שבוע ואמר לי שהוא מסכים שיהיו בחורי ישיבות שלומדים תורה, אבל לא באותה הכמות שאתה רוצה, עוד הוא אמר שהוא מוכן שבתלמודי התורה, הוא מוכן שילמדו חינוך חרדי - אבל לא בצורה שאני רוצה, השבתי לו - שבלק, שהיה גוי, זכה שתקרא פרשה בתורה על שמו, מכיוון שהוא אמר את הדברים שהוא רוצה בפה מלא - ולא התחכם ואמר, אני רוצה שתלמדו תורה כמו שאני רוצה".

"אני מוכרח לומר שאנשים ניסו ליצור את הרושם שבעקבות כך ששרת התחבורה מיכאלי השתתפה בחתונת נכדתי - אז זה אומר ששינתי את דעותיי - אז אומר פה, לא שיניתי ואני לא זז מדעותיי כבר ארבעים שנה, בשונה מאחרים שכן שינו את עמדותיהם".

"בשונה מש"ס, אנחנו לא הלכנו עם השמאל"

"בערב שבת ראיתי שאריה דרעי מסמס 'אני לא הולך עם השמאל', לא יודע מה הוא שמח, אני ארבעים שנים לא הולך עם השמאל - ולא רק בשנים האחרונות," עקץ גפני את דרעי והוסיף: "אנחנו הולכים כל השנים עם הליכוד, בגלל שהוא מייצג את הציבור המסורתי בישראל ואנחנו הולכים עם נתניהו בכל השנים האחרונות ונמשיך ללכת איתו, בגלל שהוא מייצג את המסורתיים, אנחנו לא מתערבים לליכוד אם לא יהיו 61 מנדטים - והם ירצו להחליף את היו"ר שלהם, אבל אני חוזר ואומר, אנחנו החרדים נלך עם נתניהו ועם הליכוד".

גפני עבר לתקוף בחריפות את 'הציונות הדתית': "סמוטריץ' ובן גביר הם כמו לפיד, בן גביר מעודד עלייה להר הבית שזה איסור כרת, וסמוטריץ' מעודד נתינת תקציבים לרב סתיו שהוא חצי רפורמי והוא רק אומר 'שיש לו חילוקי דעות איתו', יש בכלל איסור מוחלט להשתתף בבחירות, והרבנים אמרו שמותר להצביע רק למפלגות חרדיות".

"יש שלושה אנשים שלעולם לא נסלח להם"

כאשר הבחורים שאלו, אם איזו מפלגות ישבו בקואליציה, האם לא ישב עם לפיד? גפני השיב: "אנחנו נסתדר עם כולם, רק עם שלושה לא נסתדר, לא נסלח להם ולא נשב איתם ואלו - איווט ליברמן, שלפני שש שנים ביקש ממני להכניס אותו לרב קנייבסקי שיברך אותו ולאחר שהכנסתי אותו, הוא אמר לי שאצל הרב קנייבסקי הוא הרגיש את השכינה, מה שהוא לא הרגיש אצל כל עשרות הרבנים שהוא היה אצלם, כשחזרתי לרב קנייבסקי ואמרתי לו את זה, הוא שאל אותי, מאיפה איווט יודע מה זו שכינה, אותו אדם רשע מרושע, רוצה לזרוק את כולנו עם מריצות למזבלה, גם אחרי שהוא יצא מהפוליטיקה, אני לא אסלח לו לעולם ועד".

גפני המשיך למנות את הפוליטיקאים שמבחינתו הם פרסונה נון גרטה: "השני הוא יועז הנדל, הוא רשע מרושע, פרחח, שצריך לרדת שאולה", כשהבחורים התעניינו מה כ"כ רע ברפורמות של הנדל, הרי הוא רק רצה לבטל את ועדת הרבנים לענייני תקשורת - שמלכתחילה לא הייתה מקובלת על הליטאים, ענה גפני: "נכון שיש בעיות באותה ועדת רבנים ובמים אלו, אנו עמלים בלפתוח ועדה חדשה, הנושא הוא לא ועדת הרבנים, אלא שלציבור החרדי יש כבוד, אדם שיושב בלי כיפה ורגל על רגל כשמגיעים אליו רבנים - הוא אדם שלעולם לא נסלח לו".

"אני מדבר עם כולם - ולא מנער את החליפה"

"האדם השלישי", הוסיף גפני למנות, "הוא מתן כהנא, שניסה להרוס כל חלקה טובה, בכל התחומים היהודיים, והוא ניסה לחפור בתוך הקרביים של הציבור החרדי, גם לו לא נסלח ולא נמחל", כשהבחורים שאלו לגבי ישיבה עם גדעון סער ובני גנץ, ענה גפני: "לא נשב לא עם סער ולא עם גנץ, אנחנו נשב עם הציבור המסורתי, גם במידה ולא יהיו 61, נלך לגדולי ישראל ונתייעץ איתם כיצד לנהוג, זה לא שאני לא מדבר איתם, אני מדבר בכנסת עם כולם, גם עם לפיד ואני לא מנער את החליפה שלי אחרי שאני מדבר איתי (עקץ גפני את ליצמן. ח"ב), אבל אני חוזר ואומר שאנחנו הולכים עם המסורתיים".

לשאלת הבחורים מדוע לא הצטרפו לממשלה הנוכחית - במקום ליברמן, גפני השיב: "התשובה לזה כמו שאני אומר כל הזמן, אנחנו הולכים רק עם המסורתיים".

"לא נשחק משחקים - נדרוש רפורמות

"אני לא אשחק משחקים, בקואליציה הבאה שנשב, אדרוש לבצע רפורמה במערכת המשפט ולחוקק את פסקת ההתגברות, שרק היום בליכוד מבינים עד כמה ההצעת חוק שלי הזו הכרחית".

כשנשאל גפני לגבי ההצטרפות של בעלזא לממ"ח, ענה גפני: "זה תרגיל נוסח פרוש, שכל פעם מוצא לעצמו אדמו"ר חדש, אם יש פה מישהו חסיד בעלזא, אז שיעשה כפי שהאדמו"ר שלו הורה לו, אבל אנחנו כציבור, לא משנים כלום ממה שהורה לנו רבותינו".

"לא יודע מה נזכרו פתאום לשאול על האדמו"ר מבעלזא, לנו יש את הרבנים שלנו ולפיהם אנחנו הולכים כבר עשרות שנים".

האם תרוצו בנפרד מאגודת ישראל? נשאל גפני וענה: "עדיין לא התקבלה החלטה על כך, אך אנחנו מודעים שזה יגרום להרבה מחלוקות, אך בגלל הריצה המשותפת יש הרבה שנשארים בבית, אז אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש. בירושלים, קיבלנו שישה מנדטים, בחיפה קיבלנו שניים והם בקושי אחד וכך היה גם בצפת, למרות זאת אין עדיין החלטה ואנחנו מחכים להכרעה של גדולי ישראל".

מלשכת יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני נמסר בתגובה, כי הרב גפני דיבר בפני תלמידי הישיבה בסעודת ליל שבת וכי הדברים המצוטטים בכתבה אינם מדויקים בעליל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר