תיעוד דרמטי • צפו

המחבל מתעמת עם הלוחם, מנסה לחטוף את נשקו - ומחוסל

רגעי הדרמה בפיגוע הדקירה סמוך לחווארה בכניסת השבת: מחבל פלסטיני מתעמת עם לוחם צה"ל במשך שניות ארוכות עד שמחוסל • תיעוד (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |

בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראים רגעי הדרמה בפיגוע הטרור, סמוך לכניסת השבת, בחווארה. במהלך הפיגוע ניסה מחבל פלסטיני חמוש בסכין לפרוץ לרכב ובו זוג ישראלים. משהבין שדלת הרכב נעולה, ניסה לפרוץ את הרכב עם אבן ונורה על ידי נהג הרכב (קצין צה"ל בחופשה) שהיה חמוש באקדח.

המחבל, שככל הנראה נפצע מהירי, זיהה צוות לוחמי מג"ב שסיירו בסמוך למקום, נע לעברם והצליח לדקור את אחד מהם. מפקד הפלוגה שנכח בצוות הסתער לעבר המחבל ולאחר מאבק שבמסגרתו ניסה המחבל לחטוף את נשקו - נטרל אותו בירי. הלוחם ומפקד הפלוגה נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי. המחבל, נוטרל ומותו נקבע במקום.

בתיעוד ניתן לראות את הלוחם מתעמת עם המחבל במשך שניות ארוכות, עד שלפתע שולף את נשקו ויורה בו למוות מספר פעמים ומנטרל אותו.

זמן קצר לאחר הפיגוע שוחח מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי עם מפקד הפלוגה ממשמר הגבול שנטרל את המחבל ושיבח את פעילותו המהירה והמקצועית ואת ערנות כוח מג״ב בפיגוע שהביא לסיכול פיגוע קשה יותר.

המפכ"ל אמר לקצין: "פעלתם מקצועית כפי שאנחנו מצפים מכל לוחם ומפקד בשטח. בפעילותכם המהירה הוכחתם עירנות ומהירות תגובה לאירוע שמנעה פיגוע קשה יותר וכל זאת בנחישות ובכך מנעתם פגיעה באזרחים בשטח".

מפכ״ל המשטרה ציין כי שוטרי משטרת ישראל נמצאים בקו הראשון וכזכור רק השבוע שוחח עם שני השוטרים ממחוז ש״י שנטרלו מחבל שביצע פיגוע דריסה בכביש 60 ופצע לוחמת צה״ל , ושיבח אותם על פעילותם המקצועית והנחושה.

המפכ״ל: "שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול פועלים בנחישות תוך חתירה למגע ופעם אחר פעם פעילותם המקצועית מביאה לנטרול מחבלים תוך כדי הפיגוע ובכך הם מונעים מהמחבלים לבצע פיגוע קשה יותר. השוטרים שלנו נמצאים בקו הראשון ערניים לכל אירוע ומהירות התגובה שלהם מוכיחה על מקצועיות ונחישות. אני מאחל החלמה מהירה ובריאות לקצין והלוחם שנפצעו היום".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר