עלייה במספר ההרוגים

"רק תוציא אותי מכאן", התחננה הילדה הסורית ליד אחיה הקטן מתחת להריסות

ילדה סורית, אותרה מתחת להריסות באידליב שבצפון סוריה יחד עם אחיה הקטן. היא התחננה בפני המחלץ: "רק תוציא אותי מכאן. אעשה כל מה שתבקש, אהיה משרתת שלך" | שר הפנים הטורקי: "מספר ההרוגים לצערי יהיה גבוה הרבה יותר" | בשדה התעופה - המטוס הישראלי לצד המטוס האיראני • צפו (חדשות, בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |

מספר ההרוגים כתוצאה מרעידות האדמה בטורקיה ובסוריה, ממשיך לטפס כל העת - ותיעוד אחד של ילדה קטנה בסוריה, מעורר הזדהות עולמית.

הילדה, אותרה אחרי 17 שעות מתחת להריסות באידליב שבצפון סוריה, כשהיא לצד אחיה הקטן. היא פונה אל המחלץ, ומתחננת: "תוציא אותי מכאן".

המחלץ, שואל אותה: "את רוצה לשחק משחקים?", והיא משיבה לו: "לא". "אז מה כן?", הוא שואל, והיא עונה: "תוציא אותי בבקשה, רק תוציא אותי מכאן. אעשה כל מה שתבקש, אהיה משרתת שלך".

בתוך כך, בשדה התעופה בטורקיה, נצפו הערב זה לצד זה, המטוס הישראלי שהביא את משלחת המחלצים מ'איחוד הצלה' והמטוס האיראני שהביא סיוע הומניטרי.

הערב, שר הפנים הטורקי מסר הצהרה לתקשורת, ואמר כי "40 שעות חלפו מאז הרעידה הראשונה, יש לנו צוותים מטורקיה והעולם. אני חושב שמספר ההרוגים לצערי גבוה הרבה יותר מהידוע לנו כעת".

עוד הוא אמר כי "אנחנו עובדים קשה לחלץ אנשים כשהם במצב בריאותי טוב".

הרשויות בטורקיה ובסוריה עדכנו היום את מניין הנספים מרעידת האדמה אמש, והמספר מתקרב ל-5,500 בני אדם שנספו, כאשר מרבית הנספים הם מטורקיה. הבוקר, דווח על רעידה נוספת בעוצמה של 5.6 במרכז המדינה. עד כה חולצו מתוך ההריסות בטורקיה יותר מ-8,000 בני אדם, כשרובם בין החיים.

ההערכה של ארגון הבריאות העולמי היא שהמספר עלול להגיע לעשרים אלף נספים. בנוסף, בארגון אומרים כי לפחות 23 מיליון בני אדם יושפעו מהרעידה.

בתוך כך, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, הכריז היום על עשרה מחוזות טורקיים כאזורים מוכי אסון לאחר שנפגעו ברעידת האדמה ואמר כי מצב החירום יחול בהם למשך שלושת החודשים הקרובים.

ארדואן הודיע כי ממשלתו תפתח את את המלונות בעיירת הנופש אנטליה, לטובת מי שנפגעו ברעש ונותרו ללא בית.

ברחבי טורקיה פועלים למעלה מ-20 אלף מחלצים, בניסיון להגיע אל הנפגעים מתחת להריסות ולחלצם בעודם בחיים. בחלק מהמקומות מדווחים כי למרות שחלפה יממה וחצי מאז הרעידה, צוותי החירום עדיין לא הגיעו אל הבתים שקרסו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר