בפנים: הנחיות מצילות חיים

"השולחן שלי רעד": רעידת אדמה הורגשה בישראל | עוצמת הרעש: 3.5

כמעט יומיים אחרי רעידת האדמה הגדולה בטורקיה שהורגשה חזק גם בישראל, בשעה 23:15 גולשים רבים דיווחו על רעידת אדמה שהורגשה במספר אזורים ברחבי הארץ - בירושלים, פתח תקווה, השומרון ובנימין | עוצמת הרעש: 3.5 בסולם ריכטר | המוקד: צפונית לשכם (בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

יומיים אחרי רעידת האדמה הגדולה בטורקיה שהורגשה חזק גם בישראל, ובצל אזהרות המומחים מפני הקטסטרופה שצפויה אם תתרחש רעידת אדמה חזקה בישראל - הערב (שלישי) שוב אירעה רעידת אדמה שהורגשה במספר אזורים ברחבי הארץ.

רעידת האדמה התרחשה בשעה 23:15 והורגשה בין היתר בירושלים, בפתח תקווה, בשומרון ובבנימין. עוצמת הרעש היה 3.5 בסולם ריכטר, ומוקד הרעש היה צפונית לעיר שכם.

"רעידת אדמה נוספת", דיווח גולש ממרכז הארץ. "הרגשתי רעידת אדמה, היה משהו קליל", דיווח גולש נוסף. "השולחן שלי רעד", דיווח גולש מהשומרון. ואילו גולש מירושלים סיפר כי "המיטה שלי ממש הזדעזעה".

הנחיות פיקוד העורף לרעידת אדמה

בזמן רעידת אדמה, אלו הנמצאים במבנה עליהם לצאת ממנו בתוך שניות ספורות לשטח פתוח.

אם לא ניתן לצאת מהמבנה בתוך שניות ספורות - יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלון פתוחים. אם אין ממ”ד - יש לצאת לחדר המדרגות, ואם ניתן, המשיכו לרדת עד ליציאה מהבניין. אין להשתמש במעלית. רק אם לא ניתן לפעול כך - יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

אם נמצאים בחוץ יש להישאר בשטח פתוח ולהתרחק ממבנים, עצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם. אם נמצאים ברכב יש לעצור מיד בצד הדרך ולחכות בתוך כלי הרכב עד שרעידת האדמה תיפסק - הרכב מגן עליכם.

בפיקוד העורף הבהירו שיש להימנע מעצירה מתחת לגשר, על מחלף, בקרבת מבנים או מתחת למדרון תלול מחשש לקריסתם, וכן להתרחק מהם ברכב או ברגל.

עוד הנחו בפיקוד העורף, כי אלו הנמצאים בחוף הים בעת רעידה עליהם להתרחק מיד מהחוף קילומטר אחד לפחות, מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. "הסתייעו בשילוט המורה על דרכי המילוט אל אזורי הכינוס המסומנים". אם לא ניתן לעזוב את אזור החוף, יש לעלות לקומה רביעית ומעלה של בניין קרוב.

ההדגשים החשובים שפרסמו 'פיקוד העורף'

• התייחסו לכל רעידת אדמה כאל רעידת אדמה חזקה ועברו מיד למקום בטוח בהתאם להנחיות.

הנחיות המשטרה

• גוננו על עצמכם באופן הבא: כרעו על הברכיים, היצמדו לקרקע והגנו על הראש באמצעות הידיים.

• אין להשתמש במעלית בזמן רעידת אדמה ולאחריה, אין לעמוד תחת משקוף ואין להיכנס למקלט תת קרקעי.

• אם אתם בכיסא גלגלים - נעלו אותו והגנו על הראש.

• אם ניתן, קחו אתכם את תיק החירום המשפחתי שהכנתם מבעוד מועד.

• התרחקו ככל האפשר ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.

• המשיכו להתעדכן בהודעות המופצות על ידי פיקוד העורף בפלטפורמות הרשמיות ובאמצעי התקשורת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר