פולמוס קריאת המגילה ברמות: מה יפסוק הרב קנייבסקי?

ערב חג הפורים, פולמוס קריאת המגילה בשכונת רמות הירושלמית שוב בכותרות. בימים האחרונים, דן מרן הגר"ח קנייבסקי שוב בסוגיה. בעבר צידד בדעת הגרי"ש אלישיב - הפוך מדעת אביו (יהדות, דין)

ישראל כהן | כיכר השבת |
קריאת מגילה, אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

דיון הלכתי סוער מתנהל בימים אלו בביתו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, בסוגיית קיום מצוות הפורים ובעיקר קריאת המגילה בשכונות רמות ונווה יעקב בירושלים.

בעבר, נכתבו בשאלה ההלכתית המורכבת תשובות מפי גדולי תורה שנחלקו בסוגייה. מחד, סברו מרנן פוסקי הדור הגרי"ש אלישיב והגרש"ז אוירבך זצ"ל כי דינה של השכונה הינה כירושלים ממש ועל כן יש לקרוא בה את המגילה ביום ט"ו וכן את כל מצוות יום הפורים - זאת מאחר והיא סמוכה ממש וגם מחוברת ע"י העירוב לעיר מוקפת חומה.

מנגד, פסק מרן הראשון לציון הגר"ע יוסף זצ"ל וכן מרן בעל הקהילות יעקב זצ"ל כי יש לקרוא ברמות ביום יד כמו בכל ערי הארץ שאינן מוקפות חומה.

מרן הגר"ח קנייבסקי, הורה במשך כל השנים לנהוג כפסיקתו של חמיו הרב אלישיב זצ"ל, אולם בימים האחרונים נכנסו למעונו רבנים חשובים ודנו עימו בשאלה האם יש להורות כדעת אביו לקרוא בי"ד.

ל"כיכר השבת" נודע, כי הרב קנייבסקי יושב בימים אלו על המדוכה ושומע את דעות המצדדים לכאן ולכאן, כאשר ביממה הקרובה יפרסם את הכרעתו ההלכתית. לדברי מקורביו, נטייתו הינה לפסוק כבעבר שיש לקרוא בשכונת רמות את המגלה בט"ו כמו בפורים דמוקפין וכדעת פוסקי ההלכה האשכנזים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר