נדחתה בקשת אמסלם לצווי מניעה לבכירים בש"ס

השופט אליקים רובינשטיין, החליט לדחות את בקשת חיים אמסלם להוצאת צווי מניעה נגד בכירים בתנועת ש"ס, בהם עמי אילוז המועמד במקום ה-14 ברשימת ש"ס, שאול פרץ ויהודה אבידן, ולאסור עליהם פעילות פוליטית בשל תפקידם הציבורי. הסיבה לדחייה, אילוז יצא לחופשה ללא תשלום, והבקשה נגד פרץ ואבידן הוגשה ללא תצהיר (פוליטי, חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
לא נפסל. עמי אילוז (צילום: כיכר השבת)

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, החליט היום (רביעי) לדחות את הבקשה להוצאת צווי מניעה נגד בכירים בתנועת ש"ס.

את הבקשה הגיש ח"כ חיים אמסלם, יו"ר 'עם שלם', שביקש לפסול את עמי אילוז, ראש מועצה דתית בקרית ים הממוקם במקום ה-14 ברשימת ש"ס, את שאול פרץ, ראש המועצה הדתית בכרמיאל, ואת יהודה אבידן מנכ"ל תאגיד עירוני וסגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, מכל מעורבות פוליטית למען ש"ס.

בפנייתו, כתב אמסלם לשופט רובינשטיין: "אני פונה אליכם בעקבות מידע שהגיע אלי ולפיו עובדי ציבור בכירים עובדים - בגלוי וללא בושה - למען קידום מטרותיה הפוליטיות של תנועת ש"ס, כשקיים חשש ממשי שלצורך כך הם עושים שימוש גם במשאבי הציבור".

לפי הבקשה של אמסלם, עמי אילוז התמנה כאחד משני מנהלי אזור הצפון במטה הבחירות של ש"ס ואמור לעמוד בראש המטה בעיר עכו. שאול פרץ אמור לשמש כבכיר במטה הממונה על מרחב חיפה ויהודה אבידן מכהן כסגן יו"ר ועדת הבחירות מטעם ש"ס "ובתפקידו זה הוא נוטל חלק פעיל בתעמולת הבחירות של ש"ס".

בתשובת המשיבים נאמר כי הבקשה במהותה היא תלונה לשם יחסי ציבור שתכליתה התנגחות פוליטית ויש לדחותה לאחר שלא נדרש בה סעד קונקרטי.

שעות ספורות לאחר הגשת הבקשה, דחה זאת השופט אמנון רובינשטיין והודיע כי אין בכוונתו להוציא צווי מניעה.

בהחלטתו, כתב השופט רובינשטיין כי חוק הבחירות והנחיית היועץ המשפטי לממשלה, חלים גם על עובדי תאגיד עירוני ועובדי מעוצה דתית. "לפיכך, עובדים אלה אינם רשאים ליטול חלק בתעמולת בחירות או לעשות שימוש במשאבי התאגיד העירוני או המועצה הדתית לצורך תעמולה כאמור", כתב השופט.

בהמשך הוא מסביר כי החליט לדחות את העתירה לאחר שעמי אילוז הצהיר כי הוא מצוי בחופשה ללא תשלום עד למועד הבחירות, ולפי עמדת היועץ המשפטי לממשלה, "נוכח היותו מועמד ברשימת מתמודדים בבחירות לכנסת, לא יחול עליו האיסור לקחת חלק בתעמולת בחירות, הקבוע בסעיף 130(א) לחוק הבחירות".

בעקבות זאת, כותב השופט, כי האיסורים שהובאו לעיל חלים במערכת הבחירות הנוכחית רק על שאול פרץ ויהודה אבידן, אך "הואיל והבקשה הוגשה ללא תצהיר, והואיל ונטען בה אך כי קיים חשש להפרת סעיף 130(א) לחוק הבחירות לכנסת וסעיף 2א לחוק דרכי תעמולה, לא מצאתי לייתן צווי מניעה ספציפיים כנגד המשיבים 3-4 (מר פרץ ומר אבידן)".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר