תיעוד מיוחד

הנערה שהסעירה את 'כת השאלים' נישאה בירושלים

חשיפת 'כיכר השבת': הנערה שהסעירה לפני כשנה את כת השאלים לאחר שנעלמה מביתה, נישאה בשעות הצהריים בדירת מסתור בירושלים. הוריה של הנערה, שאודות לצו בית המשפט נפגשים איתה מידי שבוע, נכחו באירוע שבמהלכו נדרשה האם לכסות את ראשה ב'שאל' וסירבה • צפו בוידאו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

לפני כארבעה חודשים חשף 'כיכר השבת' סיפור שהסעיר את 'כת השאלים': נערה מבית ספרדי בשכונת בית ישראל נעלמה מביתה, כשלאחר זמן התברר כי נפלה ברשתם של 'כת השאלים', הצהריים (חמישי) היא נישאה בירושלים.

הנערה שעוררה סערה ב'כת השאלים' לאחר שהוריה ניסו להחזירה לביתה התחתנה בשעות הצהריים בירושלים. כאשר את החופה והקידושין ערך אחד מרבני הכת.

החתונה תוכננה להיות באולם 'בית יעקב' בעיר, אולם ברגע האחרון גורמים בכת השאלים החליטו להעביר את החתונה לדירת מסתור ברחוב צפניה בשכונת גאולה בירושלים.

הורי הנערה הסכימו לחתונה בעל כורחם, ואף השתתפו בטקס החופה, אך במהלך החופה התחוללה דרמה קטנה, כאשר אנשי 'כת השאלים' ניסו לחייב את האמא לכסות את ראשה בשאל וזאת לא הסכימה, ברגע האחרון נמצא פתרון לנושא.

לדברי אחד מהמשתתפים בחופה, במקום נכח בלש ממשטרת ירושלים שניסה לאתר את אחד מבני המשפחה שבנם הפעוט נפטר בשבוע שעבר כתוצאה משפעת ואי טיפול רפואי בילד.

בית המשפט חייב את הנערה לפגוש את הוריה

כפי שנחשף בעבר ב'כיכר השבת' בית משפט השלום בירושלים חייב את הנערה לפגוש את הוריה פעמיים בשבוע, ואכן פגישות אלו מתקיימות, דבר שמקל על ההורים במעט.

כזכור לפני ארבעה חודשים חשף 'כיכר השבת' את הסיפור שהחל לפני כשנה, בעת שנערה ממשפחה ספרדית ירושלמית נעלמת, במפתיע, מבית הוריה. רק כעבור יומיים מצליחים ההורים לאתר אותה ולשוחח איתה בטלפון. במהלך השיחה אמרה הנערה להוריה שהיא נמצאת בביתה של חברה כדי להתחזק. "אשוב בקרוב", היא מבטיחה.

אלא, שמאז אותה שיחת טלפון, נותק הקשר עם הנערה. בשלב זה, פונים ההורים למשטרה ומדווחים על העלמותה. במשטרה אומרים להורים: בתכם בת 19, מותר לה, על פי חוק, לעזוב את הבית ולשהות היכן שתרצה.

הפגישה הראשונה בין הנערה לאמא.

אחד העסקנים, שהוכנס בסוד העניינים, סיפר לכיכר השבת: "בשלב הזה, ההורים הצליחו להבין כי הילדה נפלה ברשתה של 'כת השאלים' בעקבותיה של חברתה. הם החלו לערב עסקנים רבים, כשבראשם רב מוכר ובעל השפעה בירושלים".

העסקנים החלו להפעיל צוותי מעקב בכדי לאתר את דירת המסתור שבה הנערה הוחזקה למעלה משלושה חודשים, במהלכם לא יצרה קשר עם משפחתה.

הנערה המדוברת הייתה אמורה להתחתן עם בחור המבוגר ממנה בשנים רבות ללא הסכמת הוריה, בד"ץ העדה החרדית הוציא צו מיוחד בו נכתב: "אל הבתולה פיגא רחל נ, והבחור יוסף אהרון ד. אנו מודיעים בזה כי על פי דעת תורה אסור לכם לעשות שום שידוך ללא הסכמה מפורשת של הרב ישראל בנימין נ, הי"ו, ולשומעים לדעת תורה יונעם, ויזכו לרוב נחת דקדושה מכל יוצ"ח, וכט"ס".

הכותרת ב'כיכר השבת' ב- 11.10.12

החתונה שהיתה צפויה להתקיים, במוצאי שמחת תורה, במקום מסתור, נמנעה ברגע האחרון לאחר שעסקנים הצליחו לאתר את החתן ולהציג לו את המכתב האזהרה של בד"צ העדה החרדית. בעקבות זאת, הודיע החתן לשדכנית כי הוא דוחה את החופה.

התפנית הגדולה התרחשה כאשר העסקנים הצליחו לאתר הקלטה משיחה של השדכנית והחתן, שבה היא מספרת היכן שוהה הכלה.

בהקלטה נוספת נשמע החתן מדבר עם הכלה ואומר לה: "ההורים שלך אוהבים אותך". לשמע הדברים, הנערה פרצה בבכי. החתן הוסיף ואמר לנערה: "העדה החרדית אסרה עלינו להתחתן", והנערה עונה לו: "אז מה, הרב אהרון צבי רומפלר (הרב שמול בית מדרשו נערכו בעבר הפגנות נגד מעורבותו בכת. י"כ) אמר לי להתחתן".

כאמור, היום נישאה הנערה, בהסכמת ההורים שנאלצו להסכים לחתונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר