הוחלט: 'מנדלסון' לא יקבל תקציב כל עוד יקיים אפליה

פרסום ראשון: דוד הדרי, יו"ר ועדת הכספים של עיריית ירושלים החליט שלא להעביר תקציב בסך 10 מיליון ש"ח לסמינר "מנדלסון" המקיים אפלייה בין בנות ספרדיות לאשכנזיות. אשר מישאלי שנאבק בסמינר: "אני נחוש להמשיך בכל כלי אשר הרשות נותנת בידי על מנת להשיב את כבודן האבוד של בנות אלו" (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90. למצולמות אין קשר לכתבה)

האפליה בסמינרים החרדים בירושלים: דוד הדרי יו"ר ועדת הכספים בירושלים, החליט סופית שלא להעביר תקציב בסך 10 מיליון ש"ח לסמינר "מנדלסון", בו מתקיימת לכאורה אפליה של בנות ספרדיות.

מההחלטה עולה, כי כל זמן שבסמינר תתקיים אפליה, כלל לא יתקיים דיון בהעברת התקציב לסמינר.

מוקדם יותר, דרש אשר מישאלי, חבר מועצת העיר מטעם ש"ס, להעביר את תקציב סמינר 'מנדלסון' נגדו עלו טענות לאפליה למוסד חרדי אחר בעיר.

במכתב ששלח אשר מישאלי לדוד הדרי נכתב: "היות ומנהל סמינר זה עומד בסירובו ללא טיעון מקצועי או ענייני אבקש מתוקף סמכותנו ועל צו מצפוניו כנציגי ציבור להשמיע את קולן של בנות אלו ובני משפחותים ולמען עוד עשרות בנות אשר נמצאות בשלבי קליטה בעוד מוסדות למען ישמעו וייראו".

"אבקש להלן" כותב משאלי: "א- אם ניתן לבדוק אפשרות חוקית וכן חוות דעת משפטית לגבי בקשה להעברת הכספים בסך עשר מיליון ₪ תחת הסעיף שמופיע בוועדת כספים למוסד אחר אשר אין רוח ההפליה שורה בו מאחר ועל פי חו"ד של מנח"ח יש מצוקה אמיתית של מוסדות חינוך על יסודי ואף נפתחו עוד סמינרים במבנים שכורים אבקש לתגמל אותם כראוי להם ובאמצעות כך לעודד תמריץ לכלל מנהלי הסמינרים בעיר".

"ב- לאור מכתבו של מר משה טור פז מנהל אגף חינוך וכן חו"ד משפטית של אמנון מרחב היועמ"ש עולה כי אכן מדובר במוסד מפלה והיות וכך אבקש לשלול ממנו כל הקצאה עתידית וכן להוציא אותו מרשימת ההמתנה של מוסדות ציבור ולכנס ועדת הקצאות מקצועית וציבורית ע"מ להעביר את ההקצאה של מתחם תמיר למוסד אחר לאור המצוקה שאמור לעיל".

חבר המועצה אשר מישאלי שכאמור דורש את העברת התקציב שהוקפא למוסד אחר, אמר ל'כיכר השבת': "דין פרוטה כדין מאה. דין ילדה אחת כדין מאה. אם מדובר באגו אישי של מנהל כזה או אחר אשר מוכן להקריב סמינר שלם אך ורק על משחקי אגו שישא בתוצאות".

"אני כפוף למשמעת רבנית ואם ניתן בכלים אלו להשתמש לאחר חצי שנה של ניסיונות שכנוע מטעם רבים וטובים במערכת מול מנהל הסמינר אך ללא הועיל .פשוט לא הותיר בפני שום ברירה. על כן אני נחוש להמשיך בכל כלי אשר הרשות נותנת בידי על מנת להשיב את כבודן האבוד של בנות אלו".

כאמור, הערב החליט יו"ר ועדת הכספים בירושלים שלא להעביר את התקציב העומד על סך 10 מיליון ש"ח למוסד, והחליט שלא לקיים דיון בתקציב הסמינר כל עוד תבוצע בו אפליה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר