הרב דב פוברסקי: "יותר קשה ללמוד - מאשר להילחם"

סוגיית שילוב החרדים בצה"ל: סגן אלוף הרב דב פוברסקי מיצר על כך שלימוד תורה לא נחשב כשירות: "יותר קשה ללמוד מאשר להילחם, חבל שהמדינה לא מכירה במשימה הזו". לדבריו של הרב פוברסקי, שילוב חרדים בצבא יכול להתבצע רק מתוך הבנה, ולא מתוך עימות וכפייה אידיאולוגית (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

סוגיית גיוס החרדים: "יותר קשה ללמוד מאשר להילחם, חבל שהמדינה לא מכירה במשימה הקשה הזו", כך אומר סגן אלוף הרב דב פוברסקי.

פוברסקי, אמר את הדברים הבוקר, בראיון לגבי גזית ברדיו ללא הפסקה. סא"ל פוברסקי התייחס למשבר סביב נושא הגיוס, ולמדריך חרדי שהופץ ומכיל הוראות שביכולתם להקשות על צה"ל לקלוט חרדים לשורותיו, לדברי פוברסקי: "זו טבעה של כפייה חילונית או כפיה דתית, כפייה אידיאולוגית, זו טבעה וכך היא נראית והיא תיראה, אי אפשר להביא לתוצאות של דברים מהסגנון הזה כאשר מדובר בכפייה, אני לא מאמין בכפייה חילונית, ואני לא מאמין בכפייה דתית".

"אם רוצים לשלב חרדים צריך לעשות את זה בהבנה, בהידברות, ובסגנון עדין ורך, כמו שנעשה לפני כל המערכה הזאת שאנחנו ערים לה".

לדבריו, לפני העיסוק המאסיבי בסוגיה, הרבנים תמכו בגיוס לצה"ל במסגרת פרויקטי השח"ר: "היו רבים שהתגייסו לצה"ל, במסגרות של שח"ר שונים שאני עסקתי בהם שבני עסק בזה, ושרבים טובים שעסקו בדבר הזה, והרבנים נתנו את דעתם ותמיכתם בעניין הזה, ברגע שהדברים נעשים בכפייה - אין כפייה אידיאולוגית שמצליחה, לעולם לא תצליח".

פוברסקי התייחס למסמך המכיל הוראות שהופץ ברשת, ואמר: "ההתעללות הזאת בהחלט תשפיע כך שבסופו של דבר יהיה קשה מאוד לגייס את החרדים, הם רואים את זה כמלחמה לכל דבר ועניין, כשהסכנה או החשש הגדול הוא שבסופו של דבר היוזמה היא לבטל את לומדי התורה".

פוברסקי הביע את דעתו כסגן אלוף ששירת בצה"ל, וסיכם את חייו, והצליח לקומם את גזית, מדברי פוברסקי: "השירות הצבאי הוא שירות גם כן לבחור החרדי שמקריב את עצמו ויושב ולומד כל היום".

לאחר שגזית תקף את דבריו של פוברסקי, כשהוא משתמש בתקרית אמש בה נהרגו טייסי מסוק היסעור ותוקף את האמירה לפיה בחורי הישיבות "מקריבים את עצמם". פוברסקי ענה לגזית: "כדורים שרקו לי ליד האוזן, אל תלמד אותי מה זה לסכן חיים".

"יותר קשה לשבת וללמוד מאשר להילחם, נכון, לא מתים מזה, אבל זה הרבה יותר קשה, הרבה יותר מסובך, הרבה יותר מורכב, וחבל שהמדינה לא מכירה במשימה הקשה הזו" אמר הרב פוברסקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר