טענות: ליצמן החרים אירוע דתי לאומי בגלל המתיחות

המתח בין המגזר החרדי והדתי לאומי: ח"כ יעקב ליצמן סירב לאשר השתתפות באירוע של תנועת 'בני עקיבא'. גורמים ד"לים טוענים: סיבת הסירוב - המתיחות בין המגזרים. בסביבתו של ליצמן אומרים: "מתאים היה יותר לו היו מזמינים לשם את מנהיגם האמיתי יאיר לפיד או 'הרב' שי פירון ולא אדם חרדי האמון על ציות לדעת תורה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב ליצמן, החרים אירוע של דתיים לאומיים? (צילום: פלאש 90)

המתח בין הציבור החרדי לאנשי הציונות הדתית גובר ומחלחל גם לשטח: במהלך חול המועד פסח יתכנסו מאות ממנהיגי הנוער של תנועת בני עקיבא לועידה ה-23 של התנועה. אולם מסתבר, כי ח"כ יעקב ליצמן החליט שלא לאשר את השתתפותו באירוע, לפי גורמים ד"לים, הסירוב מגיע בשל המתיחות בין המגזרים.

בארבעת הימים ידונו בני הנוער בסוגיות המשמעותיות ביותר של הנוער והציונות הדתית וייקבלו החלטות לגבי דרכה של תנועת בני עקיבא לארבע השנים הקרובות.

ההחלטות שיתקבלו בהצבעות של הנוער יגיעו לאחר שבני הנוער ייתכנסו בועדות בהם הם ישמעו אישי ציבור , רבנים ופוליטיקאים שיעמידו בפניהם את ההתלבטויות בכל סוגיה שתדון בועידה.

בין הנושאים הרבים שיידונו יהיו שירות משמעותי לבנים ובנות בצבא, בישיבה ובשירות הלאומי. הדברות עם החרדים וחילונים. הכנסת חילונים לתנועה וכן סוגיות פנימיות יותר כמו מי ראוי לצאת להדרכה ומי צריך להחליט על כך ומעמד הרבנים בתנועה.

שאלות היסוד שיוצבו בפני בני הנוער הינם למי הציונות הדתית קורבה יותר לחרדים או לחילונים או היכן היכן חשוב לשרת יותר את עם ישראל בישיבה או בצבא?

בתנועת בני עקיבא בחרו להזמין את ח"כ יעקב ליצמן מסיעת יהדות התורה שישוחח עם בני הנוער ויציג בפניהם את עמדת הציבור החרדי וזאת לצד יו"ר מפלגת הבית היהודי ושר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט, ואישים נוספים

אלא שבבני עקיבא התאכזבו לגלות כי ליצמן החליט שלא להגיע לאירוע בגלל המתח הרב הקיים בין חרדים לחילונים.

גורמים בתנועה אומרים כי ציפו שליצמן יגיע ויציג בפני בני הנוער את הדילמות העומדות בפני הציבור החרדי בנושא הגיוס לצה"ל וחשיבות השמירה על מעמדם של בני הישיבות אולם הוא בחר שלא להופיע ולהחרים את הכנס.

ח"כ יעקב ליצמן סרב להגיב אך בסביבתו מסבירים כי הוא מקבל בקשות רבות להשתתפות באירועים ורק את חלקן הקטן הוא מאשר. במקרה זה בחר ליצמן שלא להשתתף מסיבותיו.

גורם אחר ממקורבי ליצמן מסביר כי עצם ההזמנה של ליצמן הינה תמוהה נוכח התנהגותם של ראשי הציבור הדתי לאומי. "מתאים היה יותר לו היו מזמינים לשם את מנהיגם האמיתי יאיר לפיד או 'הרב' שי פירון ולא אדם חרדי האמון על ציות לדעת תורה ולגדולי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר