המחאה נגד הגזירות

החרדית שיוזמת המחאה נגד לפיד: "נמשיך להפגין"

מדי מוצאי שבת, עשרות מפגינים מגיעים אל מול ביתו של שר האוצר יאיר לפיד ומוחים על חרב הקיצוצים המאיימת מעל ראשם. אחת מיוזמות המחאה, אישה חרדית אם לארבעה ילדים, מספרת ל"כיכר השבת" על היוזמה ומבטיחה: "המאבק יחריף משבוע לשבוע ואני בטוחה שבסוף נצליח" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מחאה חברתית. לפיד (צילום: פלאש 90)

המחאה החברתית נגד שר האוצר יאיר לפיד גוברת: מפגינים רבים המוחים כנגד הקיצוצים והפגיעה בשכבות החלשות ובמעוטי היכולת מצטרפים מידי שבוע להפגנה הקבועה המתקיימת מול ביתו של שר האוצר בשכונה היוקרתית רמת אביב בתל-אביב.

אחת מיוזמות משמרות המחאה, המשתתפת באופן קבוע בהפגנות, הינה אשה חרדית אם לארבעה, תושבת פתח-תקווה, שהחליטה לעשות מעשה ולגרום ליותר ויותר אנשים לצאת לרחוב ולהפגין כנגד מדיניותו הכלכלית של לפיד.

קוליאן, שהינה סטודנטית בקמפוס החרדי בקריית אונו, אומרת ל"כיכר השבת" כי "מטרת המחאה היא שלפיד יסוג מתוכנית הקיצוצים שלו ומהפגיעה בשכבות המצוקה".

"כששמעתי בכלי תקשורת על הפגיעה המסתמנת בשכבות החלשות, ילדים, נכים קשישים, וחד הוריות החלטתי לצאת החוצה", חושפת קוליאן המספרת כי היא משתפת פעולה עם ארגונים נוספים בהם גם ארגוני ימין ושמאל קיצוני למען המטרה החשובה.

"רק הבוקר התברר לכולם איך מחאה ציבורית מצליחה להשפיע על בנק גדול ומכובד שנכנע והקפיא את ביטול החוב שתיכנן לאיש העסקים נוחי דנקנר מה שמלמד על עוצמתו של הכוח הציבורי ואני מקווה שגם במקרה שלנו לפיד יימנע ויסיר את חרב הקיצוצים", אומרת קוליאן.

קוליאן מודה כי קשה לה כל העת עם העובדה של להיות אישה חרדית ומאידך ליטול חלק ביוזמה ציבורית ולארגן הפגנות המוניות אך מסבירה כי "העת היא עת צרה, ובשעת הדחק, הכל נצרך".

קוליאן מעוניינת שהציבור החרדי יצטרף אף הוא להפגנות מול ביתו של לפיד וקוראת לכולם לצאת ולהשתתף בכדי להינצל מחרב הקיצוצים.

"לא אשקוט עד שלהט חרב הקיצוצים והרעב תחדל לרחף מעל ראשי הילדים, הקשישים, והנכים, אמשיך להיאבק למענם כל מוצאי-שבת, המאבק יחריף משבוע לשבוע ואני בטוחה שבסוף נצליח", מבטיחה קוליאן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר