בעקבות טענות לאפליה עדתית

דרישה: לייבש תקציבית את סמינר 'מנדלסון'

אשר מישאלי, חבר מועצת העיר ירושלים, דורש לעצור כל תקציב שוטף המועבר לסמינר החרדי 'דרכי רחל - מנדלסון'. הסיבה: טענות לאפלית בנות ספרדיות המתרחשת במוסד. במכתב ששלח לראש העיר כתב מישאלי כי מנהל הסמינר מפר את החוק: "רומס ברגל גסה את הוראות הרשם אשר מוקנות לו כחוק" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

המאבק באפליה: חבר מועצת עיריית ירושלים אשר מישאלי ממשיך להיאבק בתופעת הגזענות לכאורה בסמינר 'דרכי רחל-מנדלסון' בירושלים, ומבקש לעצור כל תקציב עבור הסמינר.

במכתב ששלח מישאלי לראש העיר ניר ברקת כתב: "להווי ידוע לך למרות ניסיון מצד ראש העיר והצוות המקצועי בעירייה כולל מר משה טור פז וכן אריאלה רג'ואן כנ"ל איתמר בר עזר ועוד. על מנת להגיע בשבועיים האחרונים להסדר ופשרה מול מנהל הסמינר דרכי רחל אל אף ולמרות אי הנוחות שבה הסכמתי עם הצוות המקצועי לקבלה באופן שיהיה בטוחה לבנות אלו גם המשך לשנה הבא".

"אולם אני שומע לצערי הרב" כתב מישאלי: "כי גם זאת הפשרה אינו מוכן לקבלה ולא השיב דבר למנהל מנח"י על כך, אין זה אלא זלזול מופגן וחוסר רגישות ואכפתיות לזולת כל שכן למנהל אגף ולעובדי הרשות".

רומס ברגל גסה את החוק

מישאלי מאשים את מנדלסון בדריסת החוק: "להזכירך, ולפי יעוץ משפטי אשר יש בידי, סמכות השיבוץ הינה לפי חוק נתונה בלעדית לרשם הראשי, לא שום משרד ממשלתי יהיה אשר יהיה. בסירבו זה הינו רומס ברגל גסה את הוראות הרשם אשר מוקנות לו כחוק".

בנות סמינר חרדיות (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

משאלי ממשיך וכותב גם על עוגמת הנפש הכואבת של הבנות: "שלא לדבר על עגמת הנפש של המשפחות הממתינות לכל רגע בו יבושר להם על ההסדר אך לשווא, כמה צער בכי ושיברון לב יש בזה כאשר אוטוטו סוף שנת הלימודים".

"יש למגר את התופעה הזאת מהשורש אחת ולתמיד בו מנהלי סמינרים אשר מתוקצבים ומוכרים יעשו כבתוך שלהם תוך התעלמות מנוהלים ובקשות אגף מנח"י ומחלקת חינוך חרדי, אשר שם יושבים ודנים בכובד ראש כל החלטה בגיבוי רבנים ואנשי מקצוע מהמדרגה הראשונה בחינוך ילדי ישראל".

מישאלי מבקש לעצור את כל התקציבים למוסד: "על כן אבקש להלין לאלתר כל תקציבים שוטפים ויש תקציב כזה אשר מנח"ח מעביר למוסד מידי חודש בחודשו. כמו כן לבטל לחלוטין את הקפאת התקציב בסך עשרה מיליון ש"ח אשר ירד מסדר יום וועדת כספים. כנ"ל בקשתי להורדה של ההקצאה במתחם תמיר שד' גולדה מאיר אשר טרם נדונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר