מתקפה על גדול הדור

ר"י בריסק נגד הגראי"ל שטיינמן?

דיווח: רבי מאיר סולובייצ'יק, ראש ישיבת בריסק התבטא בחריפות כנגד מרן ראש הישיבה: "מי מסר את השלטון בידיו? אם רוצה לשלוט ולהנהיג שינהיג את מעריציו ויגיד להם מה לעשות אבל לכפות על כולם ולמנוע מעשות דברים?" - כך פורסם במודעות שנתלו בירושלים

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: מאיר אלפסי)

מתקפת ההתבטאויות הקשות כנגד גדולי ישראל ובראשם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א ממשיכה. השבוע נתלו בירושלים מודעות ענק ובהם דברים שאמר לכאורה רבי מאיר סולובייצ'יק, ראש ישיבת בריסק המתבטא בחריפות כנגד מרן ראש הישיבה.

לפי מפיצי המודעות, הרב סולובייצ'יק אמר לתלמידיו: "אנו עומדים באמצע מערכה כבדה. קמים וניצבים אלו אשר לא שימשו בהנהגת הכלל ממנהיגי הדור הקודם ועושים מעשים כרצונם. קמים להם כאלו ומעכבים את האחרים שרוצים לעשות בעניין ומעכבים בידם. לא משנה מיהם ומה הם כן בעלי קומה או לא, איני יודע אם רבנים או פוליטיקאים. איני יודע אם הוא פוליטיקאי כי אינני כזה וכופים את דעתם על כולם".

הרב סולובייצ'יק החריף את הטון ואמר: "מי שמו לאיש שר ושופט? היכן ראינו הנהגה כזאת לכפות על כולם לקבל דעת יחיד באומרו שאסור להתגרות ואסור להילחם אתם?. באיזה מנהיג ראינו כן שכפה על כולם לקבל דעתו ומנע את אחרים מלעשות? לא ראינו כזאת לא אצל החזון איש, ולא אצל הגאון רבי איסר זלמן מלצר, ולא אצל הגרי"ז מבריסק. מי שמו לשליט? ומי מסר את השלטון בידיו? אם רוצה לשלוט ולהנהיג שינהיג את מעריציו ויגיד להם מה לעשות אבל לכפות על כולם ולמנוע מעשות דברים?".

יצויין הדברים הקשים שפורסמו גורמים להלם ותדהמה בכל שכבות הציבור התורני והם מהווים המשך לדבריו הקשים של הרב יהושע רוזנברגר, דיין בד"צ העדה החרדית שהתבטא באורח חמור כנגד מרן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן בדרשה שנשא ביום העצמאות האחרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר