הקרב על הרב

הבית היהודי: רב ראשי ציוני לחולון במקום הגר"א יוסף

גורם בכיר ב'הבית היהודי', אומר בשיחה ל'כיכר השבת', כי במידה והרב אברהם יוסף ייבחר לתפקיד הרב הראשי לישראל, הרי ש'הבית היהודי' תפעל למינויו של רב דתי לאומי לתפקיד הרב הראשי של העיר חולון. אחד השמות שעלו לאחרונה: הרב דוד חי הכהן, בוגר ישיבת 'מרכז הרב' ואישיות מוכרת בעיר (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
רב דתי ציוני יימלא את מקומו? הרב אברהם יוסף והרב חיים דרוקמן (צילום: מאיר אלפסי)

הבחירות לרבנות הראשית: המאבקים בין 'הבית היהודי' והמפלגות החרדיות 'ש"ס' ו'יהדות התורה' בבחירת הרבנים הראשיים לישראל לא תמה, בין היתר, בעבקות הבחירות הקרבות, נוצרו מאבקים גם בבחירות לרבני הערים.

במפלגה הדתית לאומית 'הבית היהודי' עובדים שעות נוספות בימים אלו, בכדי למנות רב ראשי מהציונות הדתית לעיר חולון, וזאת במידה והרב אברהם יוסף יזכה בתפקיד הרב הראשי לישראל.

בין היתר, עלה בימים האחרונים שמו של הרב דוד חי הכהן, רב ציוני דתי, בוגר ישיבת מרכז הרב.

גורם ב'הבית היהודי' אמר ל'כיכר השבת': "אין סיבה שאחרי 15 שנה שהרב אברהם יוסף היה רב עיר, יהיה רב עיר חרדי נוסף, יש לנו פה רוב של הציונות הדתית ואנחנו ננצח את הבחירות האלו".

גורם בש"ס אומר כי: "אכן יש לנו בעיה, לבית היהודי יש היום את משרד הדתות, והם שולטים. זה חלק מהנזקים של האופוזיציה, במידה והרב אברהם יוסף אכן יעבור לכהן כרב הראשי לישראל, נצטרך להלחם אבל יהיה קשה לנצח את המאבק הזה, אם זה בכלל אפשרי".

הגורם מוסיף ואומר: "אין ספק שהשיקול של להפסיד את תפקיד רב עיר הוא שיקול גם בנושא הרבנות הראשית. צריך לראות אם שווה להפסיד את תפקיד הרב בעיר מרכזית, בזמן שאפשר להביא רב אחר לרבנות הראשית בלי להפסיד את התפקיד".

גם באשר לגאון הרב יהודה דרעי אומר הגורם: "אחד הסיבות המרכזיות שש"ס לא מעמידה את הרב דרעי לתפקיד, נובע מהחשש הגדול שתפקיד רב העיר באר שבע שכיום הרב דרעי מכהן בה, יעבור ל'בית היהודי', צריך לחשוש ולהיזהר מזה מאוד, זה יכול להיות נזק בלתי הפיך להפסיד את רבני הערים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר