הרב זלמן מלמד: "תודה למחרפין"

הרב זלמן מלמד, ראש ישיבת בית אל, מבקש מתלמידיו לשמור על שתיקה ולא להגיב לדבריו של הרב שלום כהן. השר אורי אריאל מבטיח להמשיך לדאוג גם לציבור החרדי (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב זלמן מלמד (צילום: פלאש 90)

הרב זלמן מלמד, ראש ישיבת בית אל ומרבני הציונות הדתית הגיב היום (ראשון) למתקפה של ראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי שלום כהן נגד חובשי הכיפות הסרוגות אותם כינה עמלק וביקש מתלמידיו לשמור על שתיקה.

במכתב ששלח הרב מלמד לתלמידי הישבה שבראשותו כתב: "אמר רבי אילעא אין העולם מתקיים אלא בשביל מי שבולם עצמו בשעת מריבה, שנאמר: 'תולה ארץ על בלימה'".

"הנעלבים ואינם עולבים שומעים חרפתן ואינן משיבין, עליהם הכתוב אומר ואוהביו כצאת השמש בגבורתו", ממשיך הרב מלמד לצטט במכתבו.

"אשרי מי ששומע חרפתו ושותק ומרגיל בכך הלכו להם בשתיקתו מאה רעות שהיו באים עליו על ידי התגר (המריבה), והגמרא ממשיכה: א"ל שמואל לר' יהודה הפסוק אומר כך פוטר מים ראשית מדון", כותב הרב מלמד לתלמידיו.

בסיום המכתב כתב הרב מלמד: "תודה למחרפין שבזכותם נזכה להיות אלו שהעולם מתקיים על ידם, שנאמר עליהם ואוהביו כצאת השמש בגבורתו".

השר אורי אריאל (הבית היהודי) בתגובה על דברי ראש ישיבת פורת יוסף: "בימים של בין המצרים הזדעזעתי לראות כיצד מי שמכונה גדול בתורה מקלל בצורה קשה ציבור גדול מצויין-תורני, ערכי ויהודי כאחרון אויבי ישראל".

"אנחנו נמשיך להיות מהנעלבים ואינם עולבים שומעים חרפתם ולא משיבים ומול הקללות והנאצות נמשיך לדאוג גם לציבור וללומדי התורה החרדים", אומר אריאל.

השר אורי אורבך (הבית היהודי) אמר בתגובה כי "בתזמון מושלם התנפלו עלינו שוב הש"סניקים עם ראשי תיבות וגידופים על הכיפות הסרוגות".

"אז הנה פסוק אחד שבדיוק אתמול קראנו בהפטרה והוא מתחיל עם ראשי התיבות של ש"ס", ממשיך אורבך, "'שרייך סוררים וחברי גנבים, כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים...', יושב בול על האנשים האלה, ומסביר למה חייבים להרחיק אותם ואת משפחותיהם מהרבנות הראשית. מספיק ודי לנו מהם, מעסקיהם ומגידופיהם".

כזכור אמש (מוצ"ש) תקף הגר"ש כהן את חובשי הכיפות הסרוגות ואמר כי "כתוב 'כי יד על כס י-ה מלחמה לה' בעמלק', אמרו חכמים ש'אין הכיסא שלם כל עוד יש עמלק', מה זה כל עוד, ואין הכיסא שלם, 'כס' זה כיפה סרוגה, שומעים? כל עוד ויש כיפה סרוגה אין הכיסא שלם, זה עמלק, מתי יהיה הכיסא שלם? כשאין כיפה סרוגה".

על האפשרות כי ייבחרו רבנים חובשי כיפות סרוגות, אמר הרב שלום כהן כי "אנחנו מסכנים אם יהיה לנו רב, אמרתי את זה לאבא שלו (לאביו של הרב שמואל אליהו - ח.ש.) על יד דרוקמן וכל אנשי עמלק. אלה יהודים אלה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר