יוזמה חילונית: 'מתנתקים מהרבנות הראשית'

לאחר הסקר שהעלה כי מרבית הציבור בישראל סבור שהרבנות הראשית מרחיקה אותה מהדת, יוצאים בתנועה החילונית 'ישראל חופשית' בקמפיין הקורא: "נתקו את כספי המיסים שלנו מהרבנות" (אקטואליה)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

התנועה החילונית 'ישראל חופשית' יוצאת למאבק הקורא שלא לממן בכספי המיסים את מוסד הרבנות הראשית. המניע למאבק הוא לדבריהם "מאיסה של הציבור הישראלי ברבנות הראשית".

בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של ישראל חופשית נכתב כי: "המוסד המיושן והמונופוליסטי מזוהה עם הנצחת ערכים אורתודוכסים שמרניים, מבזה נשים, מבזה עולים ובני עולים מהעליה הגדולה מברית המועצות לשעבר, מבזה את העולים מאתיופיה - מפריד בין דם לדם, בין יהודי ליהודי, בין אזרח לאזרח. ארגון מסואב שבעיקר מקשה או חוסם אותנו מהחיים שהיינו רוצים לעצמנו".

בישראל חופשית מסבירים: "החלטנו לפתוח במאבק שינתק את הקשר בין המיסים שלנו למוסד הזה, כי מספיק רע שזה קיים, אבל למה אנחנו גם צריכים לממן שירותי דת ארכאים וגזעניים שאיננו חפצים בהם?".

בשיחה שקיים כתב 'כיכר השבת' עם מיקי גיצין העומד בראש 'ישראל חופשית', הסביר גיצין כי לא מדובר ב'חרם מיסים', אלא בקריאה להתנתק משירותיה של הרבנות הראשית, שלא תורמת לדבריו למורשת היהודית.

כזכור, מסקר שערך לאחרונה הפרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה בקרב 500 משקי בית, עלה כי רוב הציבור בישראל סבור שהרבנות הראשית מרחיקה אותו מהדת.

פרופ' דגני בחן את הנושא על רקע הבחירות לרבנות הראשית הצפויות להתקיים בשבוע הבא, וכן על רקע חקירתו המתנהלת של הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, בעקבות חשדות לשוחד.

בנוגע לשאלה: באופן כללי, באיזו מידה אתה אוהד או לא אוהד את הרבנות הראשית בישראל ואת פעילותה? עלה כי ברמה הרגשית יותר 'לא אוהדים/שונאים' אותה (32%), מאשר "אוהדים/אוהבים" (24%), והרוב הגדול (44%) אדיש כלפיה.

בין המתנגדים למוסד הרבנות , גם בני המגזר החרדי. כך עולה מתוצאות הסקר. בעיקר שונאים: חילוניים משכילים; יותר גברים מנשים, וגם עולים חדשים, ובהדגשה באזור ירושלים. אבל גם 13% מהחרדים והדתיים.

בעיקר אוהבים: רק 50% מהדתיים; רק 40% מהחרדים - יתר הדתיים והחרדים (בסביבות 40%) אדישים לקיומה.

בנוגע לשאלה: האם לדעתך הרבנות הראשית ואופי פעילותה תורמים לקרוב או להרחקה של רוב העם מערכי היהדות ודת ישראל? דעת רוב הציבור היא שהרבנות של היום גורמת בעיקר להרחקה של העם מערכי היהדות ודת ישראל. בעיקר חושבים כך החוגים היותר משכילים. אבל גם 35% מהדתיים ו-12% מהחרדים; ורק 40% מהדתיים והחרדים סבורים שהיא מקרבת לערכי היהדות ודת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר