תקיפת הקבלן גולובנציץ'

יקטר רושף אש: הגאב"ד מגבה האלימות הרצחנית

תקיפתו האכזרית של הקבלן החרדי ר' אריה גולובנציץ' מסעירה את הרוחות. אהרל'ה יקטר, העומד בראש האגודה למניעת חילולי קברים, תוקף: "מדובר בניסיון לרצח, 'פושעי שמידל' שוב מתנהגים באלימות רצחנית". יקטר מאשים את הגאב"ד בגיבוי לאלימות בכך שאינו מתנער ממנה. וכיצד לדעתו יש לעצור אותם? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אהרל'ה יקטר (צילום ארכיון: כיכר השבת)

התקיפה האכזרית אמש (רביעי) בה הוכה נמרצות, הקבלן החרדי ר' אריה גולובנציץ', על ידי אנשים שהציגו את עצמם כשליחי ארגון 'אתרא קדישא', ממשיכה לעורר סערה.

אהרל'ה יקטר, שעומד בראש האגודה המתחרה - האגודה למניעת חילולי קברים, רושף אש: "מדובר בניסיון לרצח, 'פושעי שמידל' שוב מתנהגים באלימות רצחנית, וזו לא הפעם הראשונה שקברים לא מעניינים אותם והם מנסים לרצוח".

"אני באתי לנשר שם היו בעיות עם חילול הקברים במקום, ואותם פושעים שניסו אתמול לרצוח את גולובנציץ', זרקו עלינו בלוקים והכו אותנו נמרצות, אלו בדיוק אותה קבוצת פורעים שנאבקת ברב שטיינמן אליו שהפגינו נגדו לפני שלושה חודשים", הוא טוען.

פושעים צמאי דם, כמו החמאס

לדברי יקטר, "בהולילנד שהיה כסף הם חפרו קברים, בנשר הם באו לחפור קברים, הם טענו שיש התר של הרב וואזנר, ואחר כך שיש התר של הרב שטרנבוך הם נאבקים באלימות מזעזעת. הם פשוט פושעים צמאי דם".

"צריך לעצור אותם כמו שעצרו את האלימות של החמאס", אומר יקטר, "הם טוענים שגולובנציץ' יהודי בן למעלה משבעים תקף אותם, תאמין לי אני הייתי הרבה בבתי משפט, כל רוצח טוען שמדובר היה בהגנה עצמית".

לשאלה כיצד צריך למנוע מהם לנהוג באלימות, משיב יקטר: "אנחנו נגד אלימות, אז נכון שצריך לעצור אותם, אבל בדרכים הגונות, בהתייעצות עם הרבנים אמרו לנו חד משמעית שמקומם מאחורי סורג ובריח. הם לא חרדים, הם לא מתפללים והאלימות שלהם זה רק מאפיין אחד של פריקת עול תורה ומצוות שלהם".

אם הגאב"ד לא מתנגד סימן שהוא מגבה אותם

יקטר, לא מהסס להאשים את רבני 'העדה החרדית' באחריות ישירה לאלימות הפרועה, ואומר כי "אם הגאב"ד לא מתנער מהאלימות אז סימן שהוא נתן להם גיבוי למעשים כאלה".

"מישהו התקשר לרב עמרם שפירא הגבאי של הגאב"ד", מספר יקטר, "ואמר לו: 'אתה יודע שהבן שלך דוד היה שם', הגבאי של הגאב"ד אומר לו: 'אני לא אומר לגאב"ד מכיוון שיש כאן שני צדדים, מצד אחד התוקפים טוענים שגולובנציץ' תקף אותם, ומצד שני גולובנציץ' טוען שהם תקפו אותו ללא סיבה'".

"בסופו של דבר יהיה בנייה, עדיין לא חפרו, מי יודע מה יש מתחת לאדמה, רק אוטיסטים יודעים מה יש מתחת האדמה בלי לחפור", הוא אומר.

יענקי פלאי: "לפעול נגד אתרא קדישא כמו שפועלים נגד מאפיונרים"

יענקי פלאי, איש תקשורת וכיום יו"ר ארגון 'ארץ החיים' שגם הוא מיועד למניעת חילול קברים. מדבר בנחרצות נגד אני "אתרא קדישא": "הם אלו שזרקו אבנים על הרב אלישיב, הם מוכנים להרוג יהודי בשביל המטרות שלהם, שהם כסף וכסף וכסף..."

"שום רב לא הסכים להוציא מכתב נגד ההתר של הרב שטרנבוך, ולכן הם כנראה הולכים לאופציה האחרונה שנשארה להם - אלימות".

"מדובר על הרבה כסף, והם מתנהגים פשוט כארגון מאפייה ככל דבר - סחיטה איומים וכנראה שאפילו רצח, המשטרה מגלה כאן אוזלת יד חמורה, בעבר הבאנו למשטרה ראיות ברורות לגבי מעשיהם של הפושעים הללו, אבל משום מה במשטרה לא הצליחו לזהות שום דבר מהתיעוד. אם המשטרה לא עושה דבר, זכות הציבור לפעול, בדיוק כמו שפועלים נגד מאפיה בעולם התחתון".

כזכור, המאבק שמנהלים אנשי ארגון 'אתרא קדישא' על השליטה בקרקעות בבית שמש, התדרדר אמש לשפל חסר תקדים, כאשר כנופיה של שמונה אנשים, שהזדהו כאנשי ארגון 'אתרא קדישא', הגיעו בשעות הערב המאוחרות לביתו של מוכר הקרקע ר' אריה גולובנציץ בשכונת בית וגן בירושלים, הכו אותו מכות נמרצות והבטיחו כי זהו רק "ביקור ראשון בסדרה".

ל'כיכר השבת' נודע, כי האנשים הגיעו לבית לאחר שהציגו את עצמם כקבוצה האוספת כסף לצורך הכנסת כלה. לאחר שנכנסו לבית, השכיבו את גולובנציץ על הרצפה, והיכו אותו מכות נמרצות באמצעות חפץ כהה. בתו ורעייתו, שהיו בבית בזמן המעשה הצליחו לתעד חלק מהתוקפים, ומסרו עדות מפורטת לחוקרי המשטרה שהגיעו למקום, זמן קצר לאחר שהתוקפים נמלטו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר