"לעצור את ההתחרדות" - דרישה או הצבת מראה לציבור החרדי?

אין על כך חולק, הקמפיין של מרצ בי-ם פוגעני וגזעני. אבל כציבור שאמון על חשבון נפש, אולם הגיע הזמן לנסות ולהבין מהי הסיבה שגורם לאנשי החופש המדומה לצאת בקמפיין שכזה (מאמרים)

ירוחם אסטריכר | כיכר השבת |
כותב השורות (צילום: באדיבות ירוחם אסטריכר)

מספרים על אדם חרדי שהפסיק לקרוא עיתונות חרדית והחל לקרוא רק עיתונות חילונית, משנשאל לפשר העניין הסביר שתדמיתו העצמית מאוד חשובה לו, וכי בעת שקרא עיתונות חרדית הרגיש דפוק, שנוא ולוזר שכל החפץ יכול לקום וליטול לו כל הזמן את השקל האחרון, אולם כאשר קורא הוא עיתונות חילונית הוא מרגיש אדם בעל השפעה על מוסדות המדינה שמקבל הרבה כסף, וממש יש מה לפחד ממנו.

ההסבר פשוט: בעיתונות החרדית כל הזמן מספרים לנו שהחרדים לא מקבלים ורק לוקחים להם ורודפים אותם, ואילו בזו החילונית מספרים שהחרדים הם אלו שלוקחים את הכסף מכולם ומשתלטים על כל חלקה טובה.

כיום, באמצעות הרשת החברתית ניתן לקבל את שתי הגישות יחד, והנה דוגמא, בימים אלו הרשת גועשת, והפעם בעקבות קמפיין חוצות של מרצ ושותפתה מפלגת העבודה לקראת הבחירות המקומיות בירושלים, תחת הסיסמא "יחד נעצור את ההתחרדות".

מסתבר, שאפילו דרדקים שנולדו בארץ , בני דור חמישי שלא ראו מעולם צורת אות לטינית, הצליחו לראות בין השורות את הסיסמה "יודן ריין" בצירוף טלאי צהוב.

חילוניים רבים יצאו בקריאות נגד הקמפיין, ואפילו מספר מחברי מרצ פרסמו ברשת קריאה להוריד את הקמפיין או את חברותם בתנועה, ללא ספק מדובר בקמפיין שהוא אנטי דמוקרטי וגזעני.

קמפיין גזעני זה אסור לו לעבור בשתיקה, וכמובן שגולשים חרדים רבים ובהם גם אני, שלא משתייך להתארגנות חרדית כזאת או אחרת, הביעו את מחאתם על העניין בדרכים כאלו ואחרות.

מנגד, יש מי שיצא להגנת הסיסמה הזו מהפן החילוני, וכמובן שגם הגנה זו זכתה לפולמוס בפני עצמו.

כיהודים מאמינים האמונים על חשבון נפש ו"מידה כנגד מידה", שאלתי את עצמי האם קמפיין מסוג זה הוא רק דרישה חוצפנית של אנשים עם תרבות המזכירה את זו של גרמניה בשנות השלושים, או שפשוט שמו לנו מראה לפנים?

מה יקרה אם קבוצת חילונים תגיע למאה שערים? (צילום ארכיון: פלאש 90)

דמיינו לעצמכם משפחה חילונית שתחליט להתגורר לה בלב ליבה של שכונה חרדית, מה יקרה לה? יודעים מה? עזבו, אפשר להסתפק בסתם קבוצת חילוניים שתעבור לה באזור מאה שערים ביום שבבית שמש חופרים מערות החשודות כקברים ספק של בני אדם ספק של דבר אחר, מה יקרה לה לאותה קבוצה?

כאשר נציגים רשמיים של ערים מעורבות שבמשך שנים היו חילוניות, מצהירים כי יהפכו את העיר לחרדית, כאשר לפשקווילים יש כח לגרש מהשכונה משפחה לא ראויה בעיני עסקניה, כאשר אנו החרדים יוצאים לא פעם בהצהרות כאלו ואחרות על רצון לשנות צביון של מקומות מסויימים, לא נתפלא שאח"כ יוצאים בקמפיין מלא שנאה וגזענות שכזה.

ושיהיה ברור, אף חרדי מעולם לא השתלט לחילוני על הבית, אנשים רכשו בתים בכסף מלא וזכותם לגור היכן שכספם מאפשר להם, אי אפשר לבוא בתלונה לאיש על שבחר לרכוש בית בשכונה חילונית כי זו זכותו הבסיסית, אולם ההצהרות הלוחמניות שלא פעם גובלות בהתנשאות והתגרות כלפי הצד שמרגיש חסר אונים אל מול שינוי הצביון במקום בו הוא גדל, הן אלו שגורמות לתגובה דומה מהצד שכנגד.

כשאנחנו נתקלים בקמפיינים מסוג זה, חשוב שנזכור שלא פחות מתמרור ההזהרה שיש בהם אל מול אנשי החופש המדומה, יש בהם מראה גדולה גדולה לנו כציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר