לא רק איבנבוים: צעירה חרדית תרוץ למועצת העיר בקנדה

בישראל נשים חרדיות המתמודדות בבחירות מוקעות, אך נראה כי המגמה נמשכת וגם בקנדה צעירה חרדית מתמודדת לעירייה. האם הרבנים יתנגדו? וגם, מה הקשר בין מינדי לסופרת פלסטינית? הכירו את מינדי פולק (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מינדי פולק (צילום: כיכר השבת)

התקדים של נשים חרדיות הבוחרות להתמודד לתפקידים פוליטים וציבוריים הולך וצובר תאוצה ולא רק בישראל. בימים האחרונים הודיעה מינדי פולק צעירה חסידית בת 24 תושבת מונטריאול שבקנדה על ריצתה למועצת העיר.

פולק הקימה בשנים האחרונות צוות הידברות בין התשובים הגויים לציבור היהודי בשכונה וזאת לאחר שהצדדים נקלעו לחילוקי דעות קשים והדבר הוביל אף לשנאה ולאנטישמיות כנגד היהודים.

המקרה הבולט בו התפרסמה פולק בפעילותה הציברוית התרחש לפני כשנתיים לאחר שבית הכנסת של חסידי באבוב בשכונת אורטמנט בעיר החליט להגדיל ולהרחיב את המבנה ב-3 מטרים נוספים ותושבי השכונה הגויים גילו התנגדות תקיפה לתוכנית וזאת לטענתם בשל ריבוי המבקרים בבית הכנסת והעומס על רחובות השכונה. בעקבות כך הקימו פולק ולילה מרשי סופרת ממוצא פלסטיני פורום הידברות בינם לבין התושבים וזאת לאחר שטענו כי מדובר בטענות אנטישמיות ובגזענות.

במהלך המפגשים הביעו השכנים הגויים את רוגזם על כך שהתושבים החרדים של השכונה לא מקפידים על הסדר והנקיון ולא משתלבים בחברה. בעקבות כך הורו הרבנים על שינוי מהפכני בגישה של התושבים כלפי הגויים והורו על שיתוף פעולה הדוק.

כעת מבקשת מינדי פולק לקחת את היוזמה צעד קדימה ולהתמודד לתפקיד במועצת העיר וזאת על בסיס הבנה וגישור בין כלל האוכלוסיות בעיר.

האם בקנדה תצליח אשה חרדית להיבחר לפני ירושלים? בקהילה המקומית מגלים סקפטיות רבה.

מינדי פולק, קיצונית מימין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר