מפגע רוחני או הקצנה?

תושבים יפגינו נגד אולפנה באלעד: "מראות בעייתים"

החרפה ביחסים בין המגזר החרדי והדתי לאומי בעיר אלעד: הלילה (שני) צפויים להתכנס בעיר עשרות תושבים לכינוס שנועד לפתוח שורה של אירועי מחאה נגד פתיחת אולפנה דתית לאומית סמוך לבתי משפחות חרדיות בעיר. "כולנו נאלץ חלילה להיתקל במראות בעייתים" אמר תושב האיזור בשיחה ל'כיכר השבת' (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמות אין קשר לכתבה)

מערכת הבחירות באלעד גוררת בעקבותיה החרפה ביחסים בין המגזרים והציבורים השונים המרכיבים את אוכלוסיית העיר. הערב (שני), תערך הפגנה של תושבים חרדים המתגוררים ברחוב אבן גבירול בעיר, וזאת כנגד היוזמה להקים אולפנה דתית לאומית בתוככי השכונה החרדית.

לטענתם של התושבים החרדים, הדבר עלול לפגוע בצביון הרוחני ובאופי הדתי של השכונה.

תחת הכותרת "אסיפת חירום", פורסמו בשעות האחרונות ברחבי העיר מודעות בהם נקראים התושבים החרדים לגורל השכונה ולחינוך ילדיהם להתאסף יחד בבית הכנסת בית מאור בשכונה, על מנת ולטקס עצה כיצד להתמודד עם הבעייה.

"צביון שכונתינו בסכנה רוחנית איומה. בנפשינו הדבר". קוראים הכרוזים.

(Yoav Dothan, ויקיפדיה)

לטענת התושבים, בערב יום הכיפורים הוקצה השטח לבניית האולפנה, התושבים אף מטיחים האשמות על גורמים פוליטיים שאישרו זאת על רקע הבחירות הקרבות.

בשיחה עם 'כיכר השבת', הביעו תושבי השכונה זעם רב על העובדה שבמרכז השכונה החרדית תוקם האולפנה. "לא ייתכן שאנחנו מחנכים את ילדינו על צניעות ושמירת העיניים ומקפידים על כך, ולכן בחרנו להתגורר בשכונה חרדית ופתאום כולנו נאלץ חלילה להיתקל במראות בעייתים" כך להגדרתם.

"אני לא מוכן לקחת את הסיכון שבחור חרדי חלילה ידרדר ברוחניות ויתקלקל בגלל המפגע החינוכי הזה" אומר אברהם, אברך תושב האזור.

מפגע רוחני, או הקצנה? בואו לדבר על זה בפייסבוק שלנו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר