מפלגת 'חרדים לאלעד' עתרה לבג"ץ

מפלגת "חרדים לאלעד" שלא הצליחה לגייס את מספר החתימות הדרוש בכדי להתמודד בבחירות הקרובות, עתרה לבג"ץ כדי שזה יאפשר את ריצתה. הכרעה בקרוב (כיכר העיר)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
(צילום: Yoav Dothan, ויקיפדיה)

בתוך בורסת שמות המפלגות המתמודדות בעיר אלעד, ישנה אחת נוספת "חרדים לאלעד", לולא הבעיות המשפטיות הסבוכות בהם הם נמצאים ימים אחדים לפני מועד הבחירות, שלטי הבחירות שלהם היו מתנוססים בחוצות העיר.

לפתחו של בית המשפט העליון עומדת כעת ההכרעה האם לאשר את התמודדותם, השופטים יצטרכו להכריע בנידון כבר ביומיים הקרובים. עו"ד ראובן יצחק יו"ר מפלגת "חרדים לאלעד" הגיש עתירה לאפשר את התמודדותם למרות שלא הצליחו להגיע למכסת התומכים החתומים בוועדת הבחירות כפי שנקבע בחוק.

יו"ר המפלגה מסביר בשיחה עם "כיכר השבת" את הבעיות הרבות העומדות בפניו: "מדובר בעתירה שהועברה לעליון, הייתה בעיה רשימת התומכים, חלק מהנרשמים כתבו שהם לא מתגוררים בעיר וזה יצר בעיה בוועדת הבחירות, כעת אנחנו בודקים איך להיחלץ מהפלונטר הזה. בית המשפט יצטרך להכריע בנושא בימים הקרובים".

"חלק מהם לא זוהו כתושבי העיר. הבאנו קרוב לחמש מאות חתימות של תומכים כשמתוכם לפחות מאתיים לא זוהו כתושבים. הייתה בעיה נוספת עם מתמודד שחדש שנוסף לרשימה". הוסיף.

המפלגה עצמה הוקמה זמן רב קודם הבחירות, ראשיה ישבו על המדוכה ודנו כיצד ניתן יהיה לגייס מספר רב של מצביעים באמצעות "חזון" שידבר לכולם, ואכן אין כמעט נושא שלא תמצאו ברשימת המטלות שהם הציבו לעצמם: "המפלגה הוקמה בכדי לטפל בנושאים של כניסה נוספת לעיר אלעד, בעיר ישנם כ-40.000 תושבים, כשמתוכם 60% ילדים ומה שקורה שזה הזוי שיש רק כניסה אחת כי במידה ותהיה תקלה או שהכביש ייסגר, כל העיר תהיה פקוקה ואף אחד לא יוכל להיחלץ".

"הקמנו את המפלגה גם בכדי לטפל בנושא המחצבה, אנחנו נלחמים ועותרים כל פעם לבית המשפט בנושא של המשך החציבה בסמוך לעיר, הגשנו התנגדות לפני שלושה חודשים בנושא, ובשבוע שעבר ההינו בוועדה המחוזית שדנה בנושא".

על תרחיש ההפסד הם גם חשבו: "בכל מצב המפלגה הזו לא תיעלם, היא תמשיך לעזור לציבור הרחב באלעד כמה שרק אפשר, בנושא עזרה לאברכים, בנושא של הכנסות העירייה, ובניית העיר. יש אפשרות לאכוף את הכול באמצעיים משפטיים. הכניסה למועצת העיר היא עוד כלי שיכול לעזור לנו לשרת".

יו"ר המפלגה מסביר מדוע בניגוד לאחרים, הוא צופה הישג מרשים למפלגה בכך שאפילו נציג אחד מטעמם ייכנס למועצת העיר: "הסיכויים טובים מפני שיש לנו צדקת הדרך, משום שאנחנו פעילים כל השנה, אנחנו מסייעים כל השנה לתושבים. נשתף פעולה עם כל מי שייבחר".

המפלגות הרבות האחרות כבר הכריזו על תמיכה במועמד כזה או אחר, אך במפלגת "חרדים לאלעד" החליטו שלא לתמוך באף מועמד וזאת בטענה כי אין בכוונתם לטפל בבעיית רבנים בעיר שאינם מתגוררים במקום: "אנחנו התלבטנו מאוד במי לתמוך, השיקולים הם לא פשוטים. הרב עובדיה קרוב לליבנו, אך היו הסכמות שלא עולות בקנה אחד עם השאיפות של מפלגתנו".

"אחת המטרות ששמנו לעצמינו היא טיפול בנושא של הרבנים בעיר שישנם כמה מהם שלא נמצאים בעיר, ואנחנו לא יכולים לקבל את המצב הזה, ואף אחד מהמועמדים לא מטפל בזה, לכן לא נתמוך באף אחד מהם". הסבירו במפלגה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר