הקרב על הסגן

בדגל מאשימים: ניר ברקת הטיל וטו על יצחק פידרוס

לאחר שהודיע לאלי שמחיוף שלא יקבל תפקיד בשל המשפט שמתנהל נגדו - לטענת גורמים ב'דגל' - ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הטיל וטו גם על יצחק פינדרוס, על רקע אישי: "ברקת חיכה להזדמנות, ועכשיו הוא נפרע מפינדרוס" • בלשכתו של ברקת מכחישים בתוקף: "לא פסלנו אף אחד ולא נחרים אף אחד" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
פינדרוס בכנס בחירות (צילום: שלומי כהן)

האם ניר ברקת הטיל וטו על יצחק פינדרוס?

גורמים בדגל התורה טוענים שכן, מנגד ברקת עצמו מכחיש בכל תוקף.

לפני כשבוע וחצי נבחר ניר ברקת לכהן קדנציה נוספת בראשות העיר ירושלים, כאשר המפלגות החרדיות (מלבד 'בני תורה', גור ובעלז) תמכו במועמד משה ליאון. כעת מנהל ברקת משא ומתן עם המפלגות החרדיות על כניסתם לקואליציה.

במסגרת המו"מ הקואליציוני שמנהל ברקת עם המפלגות החרדיות הועבר לתנועת ש"ס מסר מלשכתו של ברקת, לפיו הוא לא יסכים להעניק תפקידי סגן לחבר המועצה אלי שמחיוף, וזה בשל המשפט שמנהל נגדו: "אין לי דבר אישי נגדו, אם הוא יצא זכאי - בשמחה אכניס אותו לקואליציה" נאמר במסר שהועבר לש"ס.

אך כעת גם ב'דגל התורה' יש הטוענים שברקת הטיל וטו על יצחק פינדרוס, בכיר וחבר מועצת העיר מטעם המפלגה, לטענתם ברקת מתנגד שפינדרוס ימונה לתפקיד סגן.

לדברי גורם ב'דגל התורה' המקומית, היחסים בין ברקת לפינדרוס היו רעועים במהלך הקדנציה האחרונה. פינדרוס עמד בראש החנית של המאבקים נגד ראש העיר בשורה ארוכה של נושאים שנוגעים לציבור החרדי. בין היתר התבלטו השניים במלחמה נגד האפליה של התושבים החרדים בשכונות המתחרדות, כמו גם נגד אירועי תרבות בשבת ופגיעה בסטטוס קוו.

"ברקת, שניצח בבחירות, מוצא את ההזדמנות להיפרע מפינדרוס, ולהותיר אותו ללא תפקידים" אומר גורם ב'דגל התורה'.

"הבעיה המרכזית יותר" אומרים בדגל התורה: "שיצחק פינדרוס שילם מחיר אישי כבד במהלך הבחירות האחרונות. אין זה סוד כי במשך שנים ארוכות היה מזוהה פינדרוס עם האנשים שהיו אחראים למפלגת עיתון הפלס, מפלגת 'בני תורה'.

"איך אפשר לתת סכין בגב לנציג ציבור שפעל לכאורה נגד חבריו האישיים? הוא הקריב את כל מה שיש לו בשביל לקיים את מצוות גדולי ישראל, ואנחנו – בגלל וטו של ניר ברקת – נזרוק אותו לכלבים?"

הבכיר ב'דגל התורה' מוסיף: "אני בטוח שמי שמנהיג את המפלגה מבחינה פוליטית, הרב משה גפני, יעדיף להותיר את מפלגתו בספסלי האופוזיציה הירושלמית מאשר לגרום לזעזועים שכאלו, בפרט לאור התנהגותו של פינדרוס בבחירות האחרונות שהוכיחו כי הוא מעדיף את האינטרס הציבורי על פני האינטרס האישי".

אך בלשכתו של ניר ברקת מכחישים בכל תוקף את הטענות של הגורמים ב'דגל התורה' ואומרים כי: "אין לנו כוונה להתערב בעניינה הפנימיים של סיעה זו או אחרת וכי לא פסלנו אף אחד, כפי שלא נסכים להחרים אף צד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר