מונטריאול: מינדי פולק החרדית נבחרה למועצה המקומית

הנשים החרדיות בישראל נחלו תבוסה בבחירות לרשויות, אך דווקא במחוז "קלאוד ראיון" אוטרמונט שבמונטריאל, הצליחה מינדי פולק, צעירה חסידית, להיבחר למועצה (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מינדי פולק (צילום: יהודה ברוין)

אמנם בישראל נחלו הנשים החרדיות כישלון חרוץ במרוצן העצמאי למועצות המקומיות, אולם דווקא מעבר לים במונטריאול שבקנדה הצליחה אישה חסידית להיבחר למועצה המקומית.

מינדי פולק, צעירה חסידית תושבת העיר, ניצחה אמש (ראשון) בבחירות למועצה המקומית במחוז "קלאוד ראיון" אוטרמונט שבמונטריאל.

פולק זכתה לתמיכת רוב הציבור החרדי (מלבד הפלגים של סאטמר) שהתגבשו לגוש אחד וזאת כדי לעצור את המתמודד הנגדי, פיער לסרט, הנחשב בעיני רבים מהמגזר החרדי לאנטישמי מוצהר שמחזיק בלוג ופועל להצר את רגלי היהודים החרדים בשכונה.

מינדי פולק זכתה ל-860 קולות המהווים 35 אחוזים מהקולות לעומת פיער לסרט שזכה ב-692 קולות המהווים 28 אחוזים.

פולק נחשבת לפעילה חברתית בשכונה והקימה בשנים האחרונות צוות הידברות בין התושבים הגויים לבין ציבור היהודי בשכונה וזאת לאחר שהצדדים נקלעו לחילוקי דעות קשים כשהדבר הוביל אף לשנאה ולאנטישמיות כנגד היהודים.

המקרה הבולט בו התפרסמה פולק בפעילותה הציבורית התרחש לפני כשנתיים לאחר שבית הכנסת של חסידי באבוב בשכונת אורטמנט בעיר החליט להגדיל ולהרחיב את המבנה ב-3 מטרים נוספים ותושבי השכונה הגויים גילו התנגדות תקיפה לתוכנית וזאת לטענתם בשל ריבוי המבקרים בבית הכנסת והעומס על רחובות השכונה.

בעקבות כך הקימו פולק ולילה מרשי - סופרת ממוצא פלסטיני, פורום הידברות בינם לבין התושבים וזאת לאחר שטענו כי מדובר בטענות אנטישמיות ובגזענות.

במהלך המפגשים הביעו השכנים הגויים את רוגזם על כך שהתושבים החרדים של השכונה לא מקפידים על הסדר והניקיון ולא משתלבים בחברה. בעקבות כך הורו הרבנים על שינוי מהפכני בגישה של התושבים כלפי הגויים והורו על שיתוף פעולה הדוק שהוביל כאמור להחלטתה של פולק לרוץ למועצת העיר ולניצחונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר