אישום: דומרני עשה "חרקה" והפחיד את הרנטגן

הסחיטה בנתיבות: כתב אישום הוגש נגד שלום דומרני ומומי קסנטיני וכן נגד עוזרו של הרב יורם אברג'ל. החשד: סחיטה באיומים. הביצוע: "חרקה" בכביש עם כלי הרכב עד שהרנטגן התפלל עבור המועמד שלהם לראשות העיר (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
שלום דומרני (צילום: פלאש 90)

פרקליטות מחוז דרום, באמצעות עו"ד סיגל דהן-הירש, הגישה היום (ראשון) לבית משפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שלום דומרני ומומי קסנטיני וכן כתב אישום נוסף נגד עוזרו של הרב אברג'ל, עמנואל אלישע, בגין ביצוע עבירות של סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע, הפרעה בבחירות ושיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, בתקופת הבחירות נחלקו רבני העיר בתמיכתם במועמד לראשות העיר. מחנה הרב איפרגן (הרנטגן) תמכו במועמד מסיקה, במחנה הרב אברג'ל תמכו הרבנים בראש העיר המכהן יחיאל זוהר.

הפילוג בין הרבנים יצר מתיחות רבה, ולעתים אף אלימה, בין המחנות. במהלך תקופת הבחירות, עלה חשש בקרב מחנה הרב אברג'ל כי סיכויו של מסיקה להיבחר לראשות העיר הינם גבוהים יותר מאלה של יחיאל. על רקע חשש זה, ניצלו אנשי הרב אברג'ל את היכרותם רבת השנים עם שלום דומרני, וכן את העובדה ששמו ונוכחותו ביום הבחירות עשויים לפעול לטובתם ולהוות יתרון על פני המחנה השני ולכן שוחח עוזרו של הרב אברג'יל עם שלום דומרני וגולל בפניו את חששותיו של רבו ומחנהו.

ביום הבחירות הגיעו שלום דומרני יחד עם אנשיו לרב אברג'ל ובפגישה ביקש עוזרו של הרב מהנאשמים לאיים על מחנה איפרגן ובכך למנוע מאנשי מחנה זה להמשיך ולפעול לטובת מסיקה. מיד לאחר מכן, הגיעו הנאשמים (דומרני וקסנטיני) למוסדות החינוך של הרנטגן ולאחר מכן לביתו של הרב כדי להטיל אימה על אנשי מחנה איפרגן.

עשו "חרקה" כדי להפחיד את הרנטגן

התיאורים בכתב האישום הם לחלוטין גרפיים וכוללים סצנות מעניינות מאוד. "הנאשמים והאחרים הגיעו למוסדות הרב איפרגן, כשהם נוהגים בכלי הרכב. משהגיעו למקום, פתחו בנסיעה פראית ועשו "חרקה" על הכביש, וזאת במטרה לעורר את תשומת הלב של תומכי הרב איפרגן שנכחו במקום ולהטיל עליהם אימה", לשון כתב האישום.

"הגעתם של הנאשמים והאחרים אל מוסדות הרב איפרגן, כמתואר לעיל, הטילה על המתלונן (מקורבו של "הרנטגן" ק.ר.) אימה, ובעקבות זאת הוא התקשר מיד אל הרב איפרגן וסיפר לו על הגעתו של דומרני למוסדות הרב". בעקבות הדיווח שקיבל ממקורבו, נתקף גם הרב איפרגן בחרדה, וחשש לשלומו ולשלום אנשיו.

כתב האישום ממשיך ומבהיר את הדרך בה השתמשו דומרני ואנשיו בתדמיתם כ"עבריינים" אלימים מארגון פשע מטיל אימה, כדי לשבש את הבחירות בנתיבות.

"התנהגות הנאשמים והאחרים כמתואר לעיל, ובכלל זה נסיעתם הפראית בכלי הרכב, הגעתם לבית הרב, והדברים שאמר שם הנאשם 1 (דומרני - ק.ר.), כמתואר להלן, נעשו תוך שהנאשמים מודעים לשם שיצא לנאשם 1 ולאנשיו, כמתואר לעיל, ומתוך מטרה וכוונה להשתמש במעמדו, בדימויו המוכר, ובכוחו של נאשם 1, כדי להטיל אימה על אנשי מחנה איפרגן, ובכך לממש את מטרת הקשר. הנאשמים אף היו מודעים לכך, כי לאור הדימוי האמור של נאשם 1 ואנשיו, מכלול התנהגותם ודבריהם, אכן יביא להטלת אימה על המתלוננים וימנע מהם להמשיך ולפעול באופן חופשי ביום הבחירות".

על פי כתב האישום לאחר שעשו את "סיבוב הדאווין" דומרני ואנשיו הגיעו לביתו של הרב איפרגן ברחוב הרב קוק בנתיבות, שם ישבו סביב שולחן אחד עם "הרנטגן" ואנשיו ממטה מסיקה.

"הרב איפרגן פנה אל נאשם 1 (שלום דומרני) ושאל אותו "מה הסיפור? למה יש פה לחץ?". נאשם 1 אמר לרב איפרגן כי ידוע לו אודות פעילותם של המתלונן ושל ליאור כנגד הרב יורם אברג'ל, והוסיף, כי הרב איפרגן, המתלונן וליאור "פוגעים ברב יורם אברג'ל", זאת בכוונה להפחידם, להטיל עליהם אימה, ולשבש את המשך פעילותם עבור הצלחתו של מסיקה ביום הבחירות".

אל המפגש המתוח בבית הרב, הגיע מקורבו של הרנטגן (הפעיל במטה מסיקה) והרב איפרגן ניסה להגן עליו כשאמר לדומרני, "הוא הוא אדם טוב, הוא מתוק הוא לא עושה כלום".

כמתואר בכתב האישום, במהלך המפגש פנה דומרני לנוכחים בבית הרב איפרגן ואמר להם, "אתם פוגעים ברב יורם, ואנחנו פה כדי לסדר את העניינים של הרב יורם.. אנחנו פה בשליחות של הרב יורם". המתלונן הרגיש כי הוא "רואה את המוות לנגד עיניו", וניסה להסביר לדומרני ואנשיו כי לא כך הם פני הדברים. אבל דומרני לא הסתפק בזה "זה לא מה שאני שומע. אני שומע דברים אחרים. אני שומע שאתם פוגעים ברב יורם, עושים לו ככה...". לאור חששו של המתלונן מאימתם של הנאשמים, ניסה המתלונן להסביר ולשכנע את הנאשמים כי הוא וליאור אינם פוגעים ברב יורם.

בגלל הפחד "הרנטגן" התפלל כדי שהמועמד שנגדו יצליח

"במהלך דברים אלה ממשיך כתב האישום ומתאר "דומרני המשיך להטיל אימה על המתלונן ועל ליאור, תוך שהוא מצביע לעבר נאשם 2 (מומי קסנטיני) ואומר למתלונן "הרב יורם חשוב לו [לנאשם 2] מאוד. הכבוד של הרב יורם מאוד חשוב לו". וכן הוסיף "נשלחנו לטפל בזה ויש דרכים לטפל בזה", וכל זאת בכוונה להפחידם ולמנוע מהם את המשך פעילותם עבור הצלחתו של מסיקה ביום הבחירות"?

אחד הקטעים היותר הזויים שכתב האישום מספק הוא כדלהלן: "מפאת האימה שהטילו הנאשמים על הרב איפרגן, חשש הרב איפרגן לחיו ולחיי בני משפחתו, ושכר את שירותם של מאבטחים חמושים, אשר איבטחו את ביתו ביום הבחירות. בנוסף, בשל האימה, התפלל הרב איפרגן להצלחתו של יחיאל זוהר בבחירות ולכך שמסיקה (מסיקה היה מועמדו של איפרגן ק.ר.) לא יבחר".

נגד עוזרו של הרב אברג'ל, עמנואל אלישע הוגש כתב אישום נוסף על חלקו בהזמנת דומרני ואנשיו לעיר נתיבות ביום הבחירות.

דומרני ומומי קסנטיסני נאשמים בשורה של עברות בהם: סחיטה באיומים, הפרעה לבחירות קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש מהלכי משפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר