רות קלדרון: לא חזק, לא ברוך ולא יישר כוחך

"קלדרון, איך את מסתדרת עם ביטול התורה של בני משפחתך. מה הם כל הזמן בשטייגן צפוף?! אחרי שתגרמי לכל החילונים סביבך ללמוד תורה, רק אז נכתיר אותך בתואר "אחת המשגיחות" • יהודה ארנס בטור סרקסטי על החרדים שתומכים בקריאת של קלדרון נגד ביטול תורה של בחורי הישיבות (חרדים)

יהודה ארנס | כיכר השבת |
רות קלדרון (צילום: פלאש 90)

גברת קלדרון. את טוענת שאת למדת דבר או שניים בתורה הקדושה שלנו. אם כן בטח הבחנת תוך כדי לימוד שאיסור ביטול תורה ומצוות לימודה הוא לא דווקא על חובשי מגבעות ועוטי חליפות שחורות, אלא על כל אחד מעם ישראל מוטלת חובה קדושה זו.

אם את באמת כל כך כואבת ביטול תורה מכל סוג שהוא, שאפילו כמה שעות של צפייה בחברי כנסת משעשעים מוציאה אותך משלוותך. איך את מסתדרת עם הביטול תורה של בני משפחתך לדוגמה? מה, הם באמת כל היום בשטעייגן צפוף?

מיד אחרי שתגרמי לבני משפחתך ללמוד תורה ברציפות ראויה או אז תעברי לחבריך במפלגה, משם לשכניך ומשם הלאה והלאה. רק אז תגיעי לחנך את האנשים שאת הכי פחות קשורה אליהם - בחורי הישיבות.

כשזה יקרה אפילו נכתיר אותך בתואר הגה"צ קלדרון או אולי 'אחת המשגיחות'. אבל עד אז אנא הניחי לנו תני לגדולי הדור שלנו להחליט מה ואיך לחנך את הדור.

אל תדאגי לחברים שיושבים ביציע הכנסת יבא יום וגם הם יחזרו ללימוד המתוק של התורה הקדושה, סך הכל גם הם היו מעדיפים ללמוד כל היום רצוף אבל זה קצת קשה להם עכשיו, אז במקום להשתכר ברחובות ולחפש עוד "מנה" הם קופצים לשעה שעתיים לראות אתכם.

קחי את זה כמחמאה, אתם שם בכנסת עדיין אטרקציה גם לאנשים הצעירים מגיל שמונים.

יש ביטוי בתלמוד שבטח את מכירה- "שב ואל תעשה עדיף". כך שיהיה הוגן מצידך אם תשכנעי את חבריך לשבת ולא להפריע למאות אלפי עמלי התורה האמיתיים להמשיך את הנדנוד הנצחי על הסטנדר ולסיים מסכת אחר מסכת.

תחזירו להם את הקצבאות הזעומות שלקחתם להם ביד גסה תפסיקו לארגן להם מחנות כליאה באם יעזו להמשיך ללמוד במקום ללכת לשרת אתכם עם מדים. במקום לצעוק על כמה בחורים שבאו להתאוורר, פשוט תתני לבחורים ולאברכים ללמוד את התורה שאת כל כך אוהבת לדבריך, בנחת, בלי דאגות מיותרות.

האמיני לי שכך תרבי הרבה יותר תורה בעם ישראל.אבל משום מה, יש לי הרגשה מוזרה כזו שאת לא ממש תתנגדי מהיום לרדיפות ציבור האברכים... מה אולי באמת לא מעניין אותך שילמדו כמה שיותר תורה???

נ.ב. אין בדברים לעיל הצדקה לביטול תורה מחוץ לגדרי ההלכה חלילה.

טורו של ארנס בא בתגובה לטור התמיכה של הרב אליהו קאופמן ברות קלדרון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר