סערת הקצינה המוסתת

לפיד ל'כיכר': דברי הקצינה מזעזעים, מגנה בכל תוקף

חברי הכנסת החרדיים הגיבו בחריפות לדברים שאמרה בכירה בחיל הרפואה של פיקוד מרכז בצה"ל: "אני שונאת חרדים, רוצה שימותו", וקראו לשר הביטחון להדיחה מהשירות הצבאי. שר האוצר יאיר לפיד אמר בתגובה לדברים בשיחה ל'כיכר השבת': "זוהי אמירה מזעזעת ואני מגנה אותה בכל תוקף" (חרדים, חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הסערה שפרצה לאחר פרסום דבריה של סא"ל נורית לאמעי, בכירה בחיל הרפואה בפיקוד מרכז בצה"ל, לפיהם: "אני שונאת חרדים, אני רוצה שכולם ימותו בחרדים" - נמשכת. דבריה של הקצינה פורסמו לראשונה בחדשות ערוץ 10.

בשעות הערב (חמישי) הצטרפו עוד ועוד ח"כים חרדים לקריאה להדיח את לאמעי משירותה בצה"ל לאור דברי ההסתה החמורים שהשמיעה במהלך שיחה שקיימה עם חברת "סים זול", המשווקת כרטיסים לנוסעים לחו"ל.

לפיד: מגנה את האמירה בכל תוקף

שר האוצר יאיר לפיד, אמר הלילה ל'כיכר השבת' בתגובה לדברים כי "זוהי אמירה מזעזעת ואני מגנה אותה בכל תוקף".

כזכור, ל"כיכר השבת" נודע, כי בעקבות הדברים קיים יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי שיחה עם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ודרש להדיח לאלתר את הסא"ל המוסתת.

"לא ייתכן שבצבא הגנה לישראל ישאירו אפילו עוד רגע אחד סגן אלוף שמתבטאת בצורה נוראית כל כך" אמר דרעי לשר הביטחון.

"אני קורא לכלל ההנהגה הפוליטית במדינה להצטרף לדרישתי ולהוקיע את הדברים" אמר דרעי בסיום השיחה.

ישי: להעביר סדנת היכרות עם החרדים

ח"כ אלי ישי אמר: "אני מזועזע מהדברים, אין מקום שחייל ישראלי, יהיו דרגותיו אשר יהיו, ימשיך ללבוש את מדי הצבא הישראלי יום אחד נוסף לאחר שאמר דברי שטנה כאלה".

"אני קורא למערכת הביטחון לפעול כנגד הישנות מקרים דומים וייתכן כי יש מקום שכל חייל, חיילת, קצין וקצינה יעבורו סדנא להיכרות העולם החרדי, אמונותיו, תפיסותיו ותרומתו האמיתית למדינה בין ע"י לימוד תורה ובין ע"י לבישת מדים".

שקד: ההסתה צריכה להיות מוקעת

יו"ר וועדת שקד המנסחת את החוק לשוויון בנטל - ח"כ איילת שקד, אמרה בתגובה ל'כיכר השבת': "קולות הסתה הנשמעים בקרב סא"ל בצהל אינם ראויים והם בגדר הסתה ברורה שצריכה להיות מוקעת. בייחוד בימים אלו, בהם עמלים על חקיקת החוק אשר מטרתו לשלב חיילים חרדים בצבא, כולנו צריכים להפגין סובלנות וקבלה אחד כלפי השני, אחרת שום חוק לא יעזור".

"החוק לשוויון בנטל נועד לאפשר את התנאים הטובים ביותר לכל הצדדים לתפקד יחדיו למען שמירה על המדינה וצביונה. מקום כמו צה"ל הוא המקום שאמור לבטא יותר מכל את הסובלנות והקבלה כלפי כל קצוות הקשת החברתית ואני כולי תקווה שכך יהיה". שקד הוסיפה: "כמו שאמר הרמטכ"ל השבוע בוועדה: צה"ל רואה בחברה החרדית ערך ומעוניין בשילובם בצבא".

אייכלר: אני מופתע שהציבור מופתע

ח"כ ישראל אייכלר אמר: "אני מופתע מכך שהציבור מופתע בכל פעם שמישהו חושף את הסוד הגלוי שחז"ל גילו לנו במסכת פסחים: 'גדולה שנאה ששונאים עמי הארץ לתלמידי חכמים יותר משנאה ששונאים הגויים את ישראל ונשותיהן יותר מהן'... מי שחושב שכשהחרדים יתגייסו לצבא לא ישנאו אותם טועה ומטעה".

"החרדים מטריפים את דעתם בכל מקום שיחיו, כמו שמתנחלים מטריפים את הפלשתינים. כל זמן שהחרדים לא ימירו את שמם לשונם ולבושם, כבר נאמר "ויקוצו מפני בני ישראל". כשם שהמיעוט החשמונאי ניצח את היוונים בימים ההם, כך אנחנו ננצח את כוחות החושך השולטים בארצנו בזמן הזה".

בן דהן: יש להדיח את הקצינה מתפקידה

סגן שר הדתות ח"כ הרב אלי בן דהן, אמר בתגובה לדברים: "על המפקדת להתנצל על הדברים המכוערים שאמרה ויש להדיחה מתפקידה. עלינו להפסיק עם המידור של ציבורים שלמים ולחתור לאחדות, שנאת חינם לא תוביל אותנו לשום מקום".

מרגי: "אני לעומתה לא רוצה שהיא תמות"

ח"כ יעקב מרגי אמר: "אני קורא לרמטכ״ל להדיח את הקצינה בדרגת סא"ל שיש בה שנאה לחרדים, עד שבא לה שכולם ימותו".

"תקלה כזו בצה"ל", אמר מרגי "מחייבת הדממה של כל הפעילות, וחקירה כיצד בעלי דעות כאלה יכולים להגיע לדרגות פיקוד".

"על הציבוריות הישראלית לעשות חשבון נפש לאור הדרת החרדים בחברה וההסתה הפרועה כלפיהם". מרגי הוסיף: "אני לעומתה לא רוצה שהיא תמות, אני מכבד אותה, מרחם עליה ומקוה שתעבור סדרת חינוך מחדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר