אריה דרעי הוא נלסון מנדלה שלי

בדיוק כמו נלסון מנדלה, גם אריה דרעי הוא מהפכן שמגן על זכויות השחורים, "מגיע לו פרס נובל" • הרב ישראל גליס יודע שהמאמר שלו יעצבן אתכם ולכן הוא כתב אותו (חרדים)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
אריה דרעי: נלסון מנדלה הישראלי? (צילום: פלאש 90, ויקיפדיה)

אני יודע שרבים לא יסבלו את ההשוואה בין נלסון מנדלה והרב אריה דרעי. בדיוק בשל כך נכתבים הדברים!

מי היה נלסון מנדלה? הוא נולד בשנת 1918 במחוז דרום אפריקני בן לשבט הת'מבו הדוברים את שפת הק'וסה אביו היה ראש הכפר, מנדלה הלך ללמוד משפטים בפורט הייר. לאחר הפגנת סטודנטים סולק מהלימודים, השלים את לימודיו בהתכתבות והתמחה במשפטים.

בשנת 1942 הצטרף לשורת מפלגת השחורים במשך עשר שנים אירגן הפגנות בהתנגדות למשטר האפרטהייד שמפלה את השחורים, הוטלו עליו צווי הגבלה ומאסר על תנאי, הוא הקים במהלך 1952 משרד עורכי דין שדאג לייצג את האינטרסים של בני עמו ושבטו, הוא אירגן פעולות טרור.

הוא נכלא מספר פעמים ושוחרר לאחר אחת הפגנות סוערות, נכלא ל-27 שנים הוא היה סמל המאבק של זכויות השחורים בעולם , הוא שוחרר בשנת 1990 ולאחר שחרורו קיבל פרס נובל לשלום , אחרי 4 שנים התמנה לנשיא דרום אפריקה ופעל רבות למען שיוון צודק במדינתו, סופרים וכותבי עת הוציאו ספרים על פעילותו , הספר בשם "ארוכה הדרך לחרות" תורגם בעשרות שפות גם לעברית

ולהבדיל אלפי הבדלות:

הרב אריה מכלוף דרעי נולד במרוקו 1959 עלה עם הוריו לארץ ישראל והתגורר בבת ים קיבל חינוך חרדי בישיבת פורת יוסף בישיבת קול יעקב ובישיבת חברון. נישא ב1981 ליפה כהן, הזוג נתמך על ידי בני הזוג ורדרברג ניצולי שואה עריריים מניו יורק שאימצו את יפה בימי לימודיה בבית היתומות וינגרטן.

עם בגרותו החל להתבלט כעסקן ציבורי, תחילה במישור המוניצפלי , כמזכיר הישוב מעלה עמוס וחבר המועצה האזורית גוש עציון. הוא עושה את דרכו כמגיד שיעור בישיבת 'לב בנים' בראשות הרב אריה וינברג ,ובתקופה מסוימת למנהל אדמיניסטרטיבי של הישיבה ישיבה ייחודית לאברכים בעלי תשובה.

בירושלים הוקמה תנועת ש"ס על ידי הרב ניסים זאב כתנועה מוניצפלית שכבשה מהר מאד את מקומה בעירית ירושלים,
הכל בהכוונת מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל. בשנת 1984 עשתה תנועת ש"ס צעד נוסף והעמידה את עצמה לבחירה לכנסת, הרב אריה נקרא לדגל יחד עם בנו של מרן הגר"ע הרב דוד יוסף.

תחילה שימש כעוזר של הרב יצחק פרץ , שמונה לשר הפנים ובסוף אותה שנה מונה למזכ"ל ש"ס, הוא מתגייס לצה"ל ומיד עם שחרורו הוא מתמנה למנכ"ל משרד הפנים הצעיר ביותר בן 27 שנים, בלבד בשנת 1988 הוא מתמנה לשר ושוב הוא השר הצעיר ביותר בתולדות המדינה ,

התקשורת הולכת שבי אחרי המהפכן הצעיר

בתקופה הזאת היתה שיא הפריחה של עיתון יתד נאמן. כרכז מערכת יחד עם הרב משה גרילק קבלנו הנחיה ברורה מבית מרן הרב א. מ. שך זצוק"ל לפאר ולרומם את מעשיו למען עולם התורה והמהפכה הספרדית בארץ ישראל.

פניתי אז לידידי הרב יוסף שוינגר [שנקרא בעתון י ירושלמי] הוא עשה עבודה נאמנה ומדי יום הייתה ידיעה שנקשרה עם פעילותו של הרב אריה. גם הרב צביקה יעקבזון גויס לעניין ואכן ליווינו את המהפכה הספרדית בארץ ישראל יום יום.

למרות העין הצרה של מספר לא מבוטל של אשכנזים (גם חרדים), עלה הרב אריה יום יום לגדולה, הוא חרש את כל הארץ ממטולה ועד אילת עם משימה ברורה לעלות את גאוות יהדות ספרד, שנשלטה על ידי אשכנזים מיום קום המדינה. פעולות ההצלה שנעשו מיום קום המדינה על ידי גופים רבים כמו יד לאחים , טהרת המשפחה, ועוד בכל רחבי הארץ, היו תשתית לפעולתו של הרב אריה. 30 שנה אחרי הקמת המדינה אותם העסקנים במחילת כבודם פעלו לשם שמים , כדי להביא את הבנים והבנות לחינוך במוסדות אשכנזים [אין כאן מקום למנות את כל המוסדות שעמדו לרשות העסקנים].

הרב אריה דרעי עשה מהפכה של חשיבה עם הקמת מוסדות בכל הארץ. אני מציע לכל אחד מאיתנו להיכנס למוסדות תנועת אל המעיין, מעיין החינוך התורני וללמוד על המהפכה. מי שיורד לאילת ורואה שם מאות תלמידי תלמוד תורה, חוף נפרד, מסעדות ובתי מלון עם הכשרים מהודרים , מישהו עשה את זה!

דרעי ומנדלה, שני מנהיגים בכלא

אז כן כן הרבה לא פרגנו לו, חפשו אותו, והדביקו לו גנבה, עסקים אפלים עד כדי כך, שהוא נשלח לכלא.

ההפגנות הלכו ודעכו במשך הזמן, והרב אריה איש המפכה הספרדית נמק בכלא.

התנועה הופקדה לידיו של ידידי הרב אלי ישי - על ידי מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל - שעשה עבודה טובה וחשובה במשך תקופה ארוכה, עד ליום שהרב אריה הודיע שהוא חוזר.

וגם פה לא נותנים לו מנוחה, הוא חזר לתקופה ציבורית קשה אבל הדברים נעשים בשקט ובחכמה, וש"ס בראשותו משיגה את הישגיה בלי הרבה פרסום.

אז כן סליחה מכל חברי האשכנזים, האיש שהרים את גאוות היהודי החרדי בארץ ישראל הוא הרב אריה דרעי.

כדאי שלאשכנזים המלומדים בתוכינו ללמוד קצת היסטוריה של ארץ ישראל הספרדים לא עזבו את ארץ ישראל, האשכנזים עזבו, גורשו ומשום מה ביציאה מהחומות לפני 140 שנה מהללים ומשבחים רק את האשכנזים שבנו שכונות: ימין משה, מאה שערים, שערי חסד ועוד. ושוכחים את הספרדים שיצאו מחוץ לחומות והקימו את שכונת "מחנה ישראל " על ידי הרב דוד בן שמעון בעל הצוף דבש ממרוקו.

אף עסקן ציבור לא יוצא נקי מכתיבה של לבלרי העיתונות גם החרדים ויש בינינו מוצצי דם סידרתים אבל אף אחד מהם לא מביט אחורה להיסטוריה הארוכה של הרב אריה דרעי עם המהפכה שהוא עשה

אז לפני שאתם מגיבים ומשמיצים ובועטים בכד של החלב הטהור של ש"ס, תזכרו שיש מאחורי התנועה עשרות אלפי בני תורה שבלי תנועת ש"ס והרב אריה דרעי מי יודע איפה הם היו היום.

אכן אצלי לאורך השנים הרב אריה דרעי הוא איש המהפכה כאן במדינת ישראל הקטנה בדומה לנלסון מנדלה באפריקה הגדולה.

אני מאחל לו עוד הרבה שנים של מהפכות בריאות עם בריאות איתנה אישית. אולי בשלב מסוים גם "פרס נובל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר