מחאת המשרתים החרדים: השר בנט צפוי להיעדר מאירוע ההצדעה

אירוע הצדעה לחרדים ב"שירות האזרחי" ייערך היום בירושלים. משרתים רבים הודיעו כי לא ייטלו חלק בשל השתתפותו של השר בנט, אך כעת מסתמן כי הוא לא ישתתף (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ייעדר מהאירוע? השר נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

המחאה הצליחה? בשעה 14:00 בצהריים (רביעי), באולם "דוד ילין" בירושלים, מנהלת השירות האזרחי-לאומי תקיים אירוע הצדעה למתנדבי השירות האזרחי החרדים. במסגרת האירוע יחולקו תעודות הוקרה למתנדבים אשר הצטיינו במהלך שירותם.

אלא שמשרתים רבים הודיעו כי אין בכוונתם להשתתף באירוע כל עוד שר הכלכלה נפתלי בנט שאחראי על שירותם, ישתתף באירוע. לדבריהם, השר מתכוון להפוך את האירוע לפוליטי ולא להצדיע על שירותם.

ל"כיכר השבת" נודע כי מרבית הסיכויים הם שהשר יבטל את השתתפותו, וכי מי שייצג את "הבית היהודי" יהיה השר לאזרחים ותיקים - ח"כ אורי אורבך שהחל מיום ראשון יקבל את סמכויות "השירות האזרחי" לידי משרדו.

בסביבתו של השר אומרים בשיחה עם "כיכר השבת" כי "למרות רצונו הרב להשתתף באירוע, השר ככל הנראה יאלץ להודיע על ביטול השתתפותו בשל הצבעות שנערכות במליאת הכנסת". לדבריהם, "אי השתתפותו לא קשורה כלל למחאת המשרתים חרדים".

השירות האזרחי דרכו משרתים בני המגזר החרדי החל את דרכו בפעילות מנהלת השירות האזרחי-לאומי בסוף שנת 2007. פריצת הדרך הראשונה הייתה בספטמבר 2008 כאשר התגבשה קבוצה ראשונית של מתנדבים.

לאורך השנים חלה עלייה הדרגתית במספר המתנדבים והגיע למספר שיא עם דבר ההחלטה על ביטול חוק טל, כאשר בדצמבר 2013 נרשמו לשירות 201 אברכים שקבעו שיא שנתי חדש בגיוס חרדים למסלול בחודש אחד, ומתחילת השנה 1450 מתנדבים.

כזכור, בהודעה שהופצה למשרתים החרדים מאת מוביל המאבק, נכתב כי "מטרתו של ערב זה היינו לשרת את האינטרסים הפוליטיים של השר נפתלי בנט שאף אמור לשאת את הנאום המרכזי באותו הערב", נכתב בהודעה, "השר בנט מתכנן לעשות שימוש פוליטי ציני וזול באברכים המשרתים בשרות האזרחי החרדי והכל על מנת להפיק הון פוליטי ואהדה ציבורית מאחיו החילונים".

"אנו יהודים החרדים לדבר ה' נפגעי גזרות האחים בנט - לפיד קוראים לכם ומתחננים אחים יקרים משרתים יקרים אנא החרימו וימנעו מהשתתפות בערב זה ואל תתנו יד למבקשי רעתנו המנסים בכל דרך לפגוע בעולם התורה ובציבור החרדי. לא מושטים את הלחי לשונאים, אומרים לבנט לא", נכתב בסיום ההודעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר