השחקן ההוליוודי שון פן לקח חלק בשחרורו של האסיר החרדי יעקב אסטרייכר

שון פן, שחקן הוליוודי ידוע, עומד על פי הדיווחים בארה"ב מאחורי תכנון מבצע שחרורו של האסיר החרדי יעקב סאטרייכר. פן העביר מסר לתקשורת: מצבו של אסטרייכר טוב והוא מקבל טיפול רפואי. פן לא הרחיב כיצד בדיוק נמלט איש העסקים היהודי למקום המבטחים, אך כלי התקשורת כבר בטוחים שהדבר נעשה בצורה של סרט הוליוודי דרמטי ומלא אקשן (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השחקן שון פן, התגייס למען האסיר החרדי (צילום: shutterstock)

למרות החשאיות הרבה והאיפול המלא המוטל עד עתה על סיפור הימלטותו של האסיר ואיש העסקים החרדי יעקב אסטרייכר, מפרטים המתבררים כעת עולה כי מדובר היה במבצע חילוץ מורכב שנבנה בדיסקרטיות רבה ונוהל לטענת גורמים יודעי דבר כמבצע הוליוודי של ממש.

מהפרטים הברורים עד כה, עולה כי מי שככל הנראה לקח חלק של ממש הן מאחורי הקלעים בתכנון המהלך הנועז והן בשלב הביצוע, הוא השחקן ההוליוודי שון פן שהקדיש את עצמו בשנתיים האחרונות למען שיחרורו של איש העסקים החרדי.

כזכור, אסטרייכר, תושב ברוקלין בשנות 54 לחייו נעצר בשנת 2011 על ידי השלטונות בבוליביה בחשד להלבנת הון, וזאת בעת שניסה להציל מבחינה כלכלית את מיזם שדות האורז שלו.

אסטרייכר הכחיש את האשמות כנגדו ואמר בתגובה כי מדובר בשקר מוחלט. הוא טען בנוסף כי גורמי ממשל מושחתים חברו יחד ועשו יד אחת להשתלט על המיזם הכלכלי וכי מעצרו נועד בכדי לקחת ממנו אלפי טונות משדות האורז שבבעלותו.

שון פן ואסטרייכר, בעבר

במהלך משפטו, טען אסטרייכר כי השופטים מוטים כנגדו וכי לא ניתן לו להבהיר את עמדתו בצורה סבירה ולהוכיח את חפותו תוך קיום משפט הוגן. אסטרייכר היה כלוא במאסר קשה במשך 18 חודשים כאשר לדבריו מצבו הבריאותי והנפשי הורע עד למאוד בשל כך.

לאחר פעילות מאומצת של סנטורים ועסקנים חרדים מניו יורק, השתפר מעט היחס כלפיו אולם עדיין הוא נותר בכלא.

מי שגרם לשינוי של ממש ביחס השלטונות כלפי אסטרייכר היה במפתיע דווקא השחקן ההוליוודי שון פן הידוע גם בתור פעיל זכויות אדם בינלאומי.

פן, תושב לוס אנג׳לס, ניצל את העובדה שלמרות היחסים המתוחים בין ארה״ב לבוליביה הוא נחשב לאחד ממקורבי נשיא וונצואלה הוגו צאבס (שכבר מת) וכן למבקר חריף של מדיניות החוץ של ארה״ב - מה שאיפשר לו ״דלת פתוחה״ אצל אוו מוראלס נשיא בוליביה.

פן פעל לשכנע אותו לפעול למען מצוקתו של אסטרייכר שלטענתו הינו חף מפשע ואכן מאמציו נשאו פרי ובעקבות כך שוחרר אסטרייכר מהכלא למעצר בית בתחומי המדינה.

השחקן ההוליוודי הבטיח לאסטרייכר כי ימשיך לפעול עד לשחרורו הסופי על מנת שישוב לביתו. "לולא פן הייתי עוד נתון סטטיסטי בבוליביה והייתי נשאר להיות נמק בכלא עד יום מותי". אמר לפני שנה אסטרייכר על השחקן שנחלץ לעזרתו.

כעת מתברר, כעת כי פן עמד במילתו, כאשר להפתעת כולם נודע ביממה האחרונה שאסטרייכר נמלט מבוליביה ונמצא כעת בתחומי העיר לוס אנג׳לס שבארה״ב.

אסטרייכר נמצא על פי הדיווחים יחד עם השחקן, שאף העביר בשעות האחרונות מסר אלקטרוני לכלי התקשורת כי יעקב אסטרייכר נמצא במקום בטוח, מצבו טוב והוא מקבל טיפול רפואי.

פן לא הרחיב כיצד בדיוק נמלט איש העסקים היהודי למקום המבטחים אך כלי התקשורת כבר בטוחים שהדבר נעשה בצורה של סרט הוליוודי דרמטי ומלא אקשן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר