הבריחה מהשבי בבוליביה

נועז: הנגיד החרדי ושחקני הוליווד שסייעו לאסטרייכר

איש העסקים היהודי יעקב אסטרייכר שנמלט לפני מספר שבועות מהשבי בבוליביה, שוהה כעת בדירת מסתור בלוס אנג'לס • השבוע אסטרייכר והנגיד החרדי שלמה רכניץ העניקו חנוכיה מכסף טהור לשחקן ההוליוודי מארק וולברג שסייע יחד עם המפיק והשחקן שון פן להימלטות • תיעוד ראשון (חרדים, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אסטרייכר, רכניץ ומארק וולברג (צילום: באדיבות המצלם)

בריחה נועזת: ככל שעוברים הימים עולה כי סיפור בריחתו של איש העסקים החרדי-אמריקאי יעקב אסטרייכר מהשבי בבוליביה היה צעד נועז ומרתק שמלמד על שיתוף פעולה נדיר מאחורי הקלעים של רבנים, טייקונים חרדיים ושחקנים הוליוודים שחברו יחד למען המטרה.

בתחילת השבוע העניקו הנגיד החרדי שלמה רכניץ תושב לוס אנג'לס ואיש העסקים המשוחרר יעקב אסטרייכר שי מיוחד - חנוכיית כסף טהור, לשחקן ההוליוודי מארק וולברג על הסיוע הרב שהעניק במאמצי השחרור של החטוף החרדי.

שלמה רכניץ מוערך כאחד מגדולי הנגידים בעולם היהודי ונחשב לאחד המקורבים לרב שלום בער סורוצקין והמממן העיקרי של הכולל במודיעין עילית, לצד היותו תומך גדול של בית חב"ד בלוס אנג'לס.

מתברר כי לצורך המצווה חברו להם יחדיו רכניץ והשחקן מארק וולברג ש"חיבר" לעניין את חברו המפיק והשחקן שון פן, שהוא גם פעיל חברתי ונודע בקשריו הטובים עם נשיא בוליביה וכך ביחד הצליחו לחלץ את אסטרייכר ממעצרו.

כזכור אסטרייכר ששהה בבוליביה לצורך פיתוח מיזם עסקי החיטה, נעצר במפתיע על-ידי השלטונות לאחר הלשנת שווא כי הינו מעורב בהלבנות הון וכספי סמים כאשר לטענתו המזימה היתה של גורמי שלטון מושחתים "להשתלט" על עסקיו שהניבו רווחים.

אסטרייכר הואשם בעבירות החמורות ונכלא באחד מבתי הסוהר הידועים לשמצה בבוליביה כאשר רק לאחר התערבות עסקנים יהודיים והשחק שון פרי שוחרר למעצר בית.

לפני כשבועיים נמלט אסטרייכר באורח מפתיע מבוליביה דרך פרו וכעת הוא שוהה בדירת מסתור בעיר לוס אנג'לס שם מתגורקים רכניץ והשחקנים וולברג ופן.

לדברי גורמים המעורבים בפרשה עדיין רב הנסתר על הגלוי ולא ברור כיצד בדיוק "חולץ" אסטרייכר ובמה היה כרוך המבצע הנועז.

לדברי בני המשפחה, אסטרייכר מחלים לאיטו ומתאושש בדירת המסתור כאשר התקווה שכבר בקרוב ישוב לבני משפחתו בשכונת בורו פארק בניו יורק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר