"נלחם למען הרב שלנו"

המצור על ציון הגר"ע יוסף: כך נבלמו המתפללים • צפו

מאות מפגינים הגיעו אמש (רביעי) לצומת הרחובות בר-אילן ושמואל הנביא בירושלים להפגנת מחאה שהפכה מהר מאוד לסוערת ואלימה נגד החלטת הנהלת בית העלמין סנהדריה לסגור את ציונו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל • צפו בתיעוד ענק ומסכם מההפגנה הסוערת (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: וידאו - ישי כהן. תמונות - שלומי כהן )

מאות מפגינים הגיעו אמש (רביעי) לצומת הרחובות בר-אילן ושמואל הנביא בירושלים להפגנת מחאה נגד החלטת הנהלת בית העלמין סנהדריה לסגור את ציונו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

המפגינים שהגיעו אל שער הכניסה לבית העלמין סמוך לשעה 20:00 בערב, נבלמו על-ידי מאבטחים מטעם החברא קדישא שהשתמשו באלימות מכוערת נגד תלמידיו של מרן פוסק הדור זצ"ל.

דקות לאחר מכן הוקפצו למקום עשרות שוטרים שפיזרו בכוח את המפגינים ומנעו מהם למחות על כבודו של רבם.

המפגינים הזועמים עקרו את השער החדש שהוצב במקום ומונע מהמתפללים לעלות לציון הרב והשליכו אותו לעבר פח אשפה בוער שהוצת בסמוך.

לאחר שעה ארוכה של עימותים עזבה המשטרה את המקום ופתחה את ציונו של מרן הגר"ע יוסף שהיה נתון בכל מהלך ההפגנה תחת מצור משטרתי.

עם פתיחת השער, המארגנים ביקשו מהמפגינים לעזוב את המקום, אך במקום התאספו עוד מאות סקרנים ומפגינים וההפגנה הפכה לאלימה, כאשר הגיעו למקום קבוצת סיקריקים שהפגינו על חילול קברים בבית שמש.

במהלך האלימות בהפגנה נעצרו שישה מפגינים, כאשר לפיד חשד המשטרה הם חיפשו נהגים ערבים כדי לתקוף אותם ולכלות בהם את זעמם.

משה לוי, מפגין שישב על הגדר הסמוך לבית העלמין אמר ל"כיכר השבת" כשהוא דומע: "רק אשכנזים יכולים לעשות לנו דבר כזה, הם מתעללים בספרדים, למה מונעים מאתנו לגשת להתפלל על הקבר של המנהיג שלנו, למה? אין להם טיפת רחמנות".

דוד, מפגין נוסף, אמר ל"כיכר השבת": "אנחנו נלחם למען הרב שלנו, האשכנזים רוצים להשתלט עלינו - לא ניתן להם. מיליון איש אוהבים את מרן ולא יעזור להם, שיתביישו".

אחד הרגעים המכוערים נרשם כאשר אחד העובדים מטעם החברא קדישא תקף באלימות את המפגינים. "גם אם מישהו התפרע - מי התיר לו להכות? הוא לא שוטר, איפה החוק נעלם, זה היה נראה כאילו נינתה הוראה להכות כמה שיותר", אמר אחד המפגינים.

מנגד צריך לציין כי גורם בחברא קדישא אמר ל"כיכר השבת" שהסיבה לסגירת הציון בשעות הערב זה בעקבות בקשה שהגיעה מבניו של מרן הגר"ע יוסף. אך בני הרב מכחישים את הדברים.

"כל זה בגלל שאין תקציב להציב מאבטח אחד", זעק אחד המפגינים, "איפה המשפחה של הרב עובדיה, למה הם שותקים? איך הם רואים את הציבור הספרדי מוכים ושותקים, למה הם לא יוצאים לתקשורת ואומרים את דעתם? נוח להם רק לקבל את הירושה של הרב ולזרוק את הציבור כולו".

הטענות על סגירת הציון בשעות המוקדמות עלו בשבועות האחרונים מספר פעמים, אך כנראה שבכדי שיו"ר ש"ס אריה דרעי ייכנס לעובי הקורה ויתפנה לפגוש את מנהלי החברא קדישא ולדאוג לכבודו של מרן הגר"ע יוסף - צריכים הציבור הספרדי לצאת ולהפגין, ואכן הבוקר (חמישי) יגיע דרעי לבית העלמין וינסה למצוא פתרון למצוקת הציבור הספרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר