הפתעה במיר: נדיב אלמוני תרם מיליון וחצי ש"ח לאברכים

מאחורי שיחת טלפון שהתקבלה השבוע בישיבת מיר, עמד נגיד מוכר בעולם החרדי שביקש להישאר בעילום שמו, והודיע כי החליט להעביר סכום של מיליון וחצי ש"ח לישיבה (חרדים, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ישיבת מיר (צילום ארכיון: פלאש 90)

המצב הקשה בעולם התורה: המצוקה התקציבית בעולם התורה בשל הגזירות הכלכליות, אינה פוסחת גם על מקומות התורה הגדולים. בישיבות הגדולות יצאו בחודשים האחרונים ראשי הישיבות והמנהלים למסע גיוס כספים מאסיבי בכדי לנסות ולצמצם את הגרעון שנוצר בתזרים החודשי.

בישיבת מיר שבירושלים מורגשת המצוקה פי כמה וכמה, וזאת בשל הקיצוצים שנעשו בתמיכות לבני חו"ל, כמו גם הצניחה הדרסטית בתמיכה של משרדי הממשלה במילגות לאברכים. אלא, שלמרבה ההפתעה לעיתים אף מתרחשים "נסים" של ממש ונגידים שונים מתגייסים למעלה מיכולתם בכדי לתמוך בלומדי התורה.

על פי הדיווח בקו החשיפות, לפני מספר ימים התקשר אחד הנגידים המפורסמים בעולם החרדי שביקש להישאר בעילום שמו אל מנהלי ישיבת מיר, והודיע להם כי בשל גזירות הממשלה הוא מעביר בהעברה בנקאית סכום עתק של מליון וחצי דולרים.

בישיבה הופתעו מאוד, בעיקר לאור העובדה שבדרך כלל גם אותם אלו המבטיחים סכומים נכבדים מעדיפים לתרום זאת לאורך השנה כולה כשהם פורסים זאת בתשלומים, ואילו במקרה הנוכחי החליט הנדיב להעביר את כל הסכום באופן מיידי.

הבוקר (חמישי), לאחר שהכסף הועבר לחשבון הישיבה, חולקו המילגות בשעה טובה לאלפי האברכים השוקדים על תלמודם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר