ועדת השרים אישרה: רב ראשי אחד

הצעת החוק למינוי רב ראשי אחד ולא שני רבנים כנהוג היום - אחד ספרדי ואחד אשכנזי, אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה. מערכת בתי הדין תהיה גוף שיפוטי עצמאי (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרבנים הראשיים לישראל (צילום: פלאש 90)

הצעת החוק למינוי רב ראשי אחד לישראל ולא שני רבנים כנהוג היום - אחד ספרדי ואחד אשכנזי, אושרה היום (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה.

הרב הראשי האחד שייבחר יעמוד בראש מועצת הרבנות הראשית, לפי הצעת החוק. כאשר מערכת בתי הדין תהיה גוף שיפוטי עצמאי.

נשיא בית הדין הרבני הגדול והמשנה לנשיא יתמנו מקרב דייני בית הדין הרבני הגדול, בדומה לנשיא בית המשפט העליון והמשנה לו. בנוסף, ראש אבוד בתי הדין יתמנה מקרב אבות בית הדין בלבד ולא בשל היותו דיין שנבחר לכהן כרב עיר.

כיום, אחד הרבנים הראשיים מכהן כנשיא בית הדין הרבני הגדול גם אם אין לו כושר לכהן כדיין. בהחלטה, מבקשים המציעים לייחד את הכהונה של נושא משרה שיפוטית בעוד הרב הראשי ממלא תפקיד ציבורי רחב.

את ההצעה יזמו במשותף, שר הדתות נפתלי בנט, שר המשפטים ציפי לבני וסגן שר הדתות אלי בן דהן.

במידה והחוק יאושר בכנסת, הוא יחול רק החל מתום כהונת הרבנים הראשיים המכהנים ומתום כהונת ראשי אבות בתי הדין הרבניים האזוריים.

השר נפתלי בנט אמר לאחר אישור הצעת החוק כי "רב אחד לעם אחד. כפי שהתחייבתי לציבור לפני כשנה וחצי, ועדת השרים לחקיקה אישרה היום את ההצעה לרב ראשי אחד למדינת ישראל. כמו בצבא, כמו בבית הכנסת, כמו בחיים".

"אני משוכנע שההחלטה תתרום לחיזוק האמון הציבורי ברבנות הראשית לישראל מול אלו המנסים להחלישה, ומול אלו המנסים להחליש את זהותה היהודית של המדינה היהודית היחידה בעולם. המהלך מבוצע כעת לאחר התייעצות עם רבנים מרכזיים. תודה מיוחדת לשרה לבני עמה עבדתי בשיתוף פעולה מלא בעניין", הוסיף בנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר