בירושלים יכהן רב ראשי אחד? מרגי: "זו הכרזת מלחמה על מוסד הרבנות"

ח"כ יעקב מרגי תקף בשיחה עם "כיכר השבת" את אישורה של הצעת החוק לפיה ימונה רק רב ראשי אחד למדינת ישראל: "יש כאן הכרזת מלחמה על מוסד הרבנות הראשית" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ מרגי (צילום: פלאש 90)

הבוקר (ראשון) אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק של יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט לפיה מהקדנציה הבאה יכהן בישראל רב ראשי אחד, אשכנזי או ספרדי. בשבועות הקרובים החוק צפוי לעבור במליאת הכנסת ולהיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל.

לא רבים יודעים, אך הצעת החוק החדשה צפויה להשליך גם על כהונת רבני הערים. על פי החוק החדש, בכל עיר בה יתמנו רבנים חדשים בסיום קדנציית הרבנים המכהנים, ימונה רב ראשי אחד, ספרדי או אשכנזי.

ההשלכה המיידית היא על העיר ירושלים בה טרם נבחרו רבנים ראשיים, ובמידה והחוק יעבור בקריאה טרומית הרי שמשרד המשפטים לא יאפשר לקדם את בחירתם של שני רבנים.

מרגי ובנט, בעבר (צילום ארכיון: פלאש 90)

שר הדתות לשעבר, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) תקף את שר הדתות נפתלי בנט, ואמר בשיחה עם "כיכר השבת": "אני מוכן לדון על הכל, אבל כרגע אני לא מוכן לשתף פעולה עם שום דבר - כי יש פה הכרזת מלחמה על מוסד הרבנות הראשית בישראל. לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב, לא ייתכן ששר הדתות לא נועץ הרבנים הראשים לישראל, לא היה דבר כזה מעולם".

השלכה חמורה נוספת שמגיעה מהחוק המדובר, היא שבמידה וייבחר רב ראשי אשכנזי, הרי שבמשך עשר שנים לא יכהן ראשון לציון במדינת ישראל: "חותכים פה מסורת שקיימת לפני קום המדינה, בא אחד חסר ניסיון, התמנה ישר לשר, וחובר לציפי לבני" תקף ח"כ מרגי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר