בן חיים נגד בנט: רוצה לבטל את מוסד הראשון לציון

הצעת החוק למינוי רב ראשי אחד שאושרה בוועדת השרים לחקיקה, עוררה את זעמו של העיתונאי אבישי בן חיים שטוען כי המטרה של בנט היא ביטול מוסד הראשון לציון (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אבישי בן חיים (צילום: כיכר השבת)

הפרשן הבכיר לענייני חרדים אבישי בן חיים (ערוץ 10) יוצא נגד יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט על הובלת החוק למינוי רב ראשי לישראל אחד.

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול את החוק של יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט לפיו מהבחירות הבאות לרבנות הראשית יכהן רב ראשי אחד, אשכנזי או ספרדי.

העיתונאי אבישי בן חיים תקף בעמוד הפייסבוק שלו והביא הסבר אחר משל בנט למטרת הצעת החוק. "למען הדיוק ההיסטורי: תכנית נפתלי בנט בעניין הרבנות הראשית, איננה תכנית לביטול שני רבנים ראשיים לישראל", כותב בן חיים, "אלא תכנית לביטול המוסד ההיסטורי בן כשלוש מאות השנים של הראשון לציון, הרב הראשי הספרדי".

"וממילא להעמקת ההגמוניה האשכנזית בעולם הרבנות", הוסיף בן חיים.

ח"כ יעקב מרגי תרף אמש את בנט ואמר בשיחה עם "כיכר השבת": "אני מוכן לדון על הכל, אבל כרגע אני לא מוכן לשתף פעולה עם שום דבר - כי יש פה הכרזת מלחמה על מוסד הרבנות הראשית בישראל. לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב, לא ייתכן ששר הדתות לא נועץ הרבנים הראשים לישראל, לא היה דבר כזה מעולם".

"חותכים פה מסורת שקיימת לפני קום המדינה, בא אחד חסר ניסיון, התמנה ישר לשר, וחובר לציפי לבני", הוסיף מרגי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר