בישיבת "כנסת חזקיהו" לומדים ללא חשמל

המצב הכלכלי הקשה וגזירות ממשלת הזדון על עולם התורה נותנים את אותותיהם. מאות תלמידי ישיבת 'כנסת חזקיהו' ברכסים לומדים בעלטה לאחר ניתוקם מזרם החשמל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

המצב הכלכלי הקשה וגזירות ממשלת הזדון על עולם התורה נותנים את אותותיהם על הישיבות הקדושות. מאות תלמידי ישיבת 'כנסת חזקיהו' ברכסים לומדים בעלטה לאחר ניתוקם מזרם החשמל.

תלמידי הישיבה שהתיישבו בהיכל הישיבה לקראת התחלת סדר א' ביום שני השבוע כבר היו ישובים ליד הגמרות, כשלפתע, זרם החשמל פסק.

על פי הדיווח בעיתון "יתד נאמן" למשך מספר דקות סברו עדיין בהנהלת הישיבה כי בעוד רגעים מספר ישוב המצב לקדמותו, אלא שעד מהרה התברר המצב לאשורו.

בחברת החשמל, הבהירו כי "עד שלא יוסדרו חובותיה של הישיבה לחברה, לא יוכלו להשיב את אספקת החשמל".

בשיחה שקיים העיתון עם הנהלת הישיבה נמסר כי "מזה זמן רב, שהחובות הולכים ותופחים - תוצאה בלתי נמנעת של החלטות ממשלת הזדון, אשר הניפה את חרב הקיצוצים על עולם התורה. אם עד כה בא הדבר לידי ביטוי בעיקר ב'קמח', יותר נכון, במוצרי המזון המשמשים להכנת ארוחות בני הישיבה, ואף, לא נעים לומר, במשכורות רבני הישיבה ואברכיה. הרי שעתה, הגיעו מים עד נפש. המצב הקשה מנשוא החל נותן את אותותיו בלימוד התורה עצמו".

נכון לשעה זו, לא נותר להנהלת הישיבה אלא לקיים את המגדלור התורני בצפון - ישיבת "כנסת חזקיהו" בלימוד לאור נרות שעווה מתוך מסירות נפש של ממש.

מרנן ורבנן גדולי הדור שדבר המקרה הקשה הגיע לאוזניהם הביעו כאב עצום לנוכח המצב הקשה אליו נקלע עולם התורה בכלל וישיבת כנסת חזקיהו בפרט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר