למרות הסערה: קצינת צה"ל שרצתה במות החרדים הועברה לתפקיד אחר

סא"ל נורית לאמעי התבטאה: "אני שונאת חרדים, אני רוצה שכולם ימותו בחרדים", ולמרות זאת הועברה לתפקיד אחד. דובר צה"ל: "הקצינה נשפטה וטופלה משמעתית" (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: משה בן נעים, למצולם אין קשר לכתבה)

למרות הסערה שפרצה לאחר פרסום דבריה של סא"ל נורית לאמעי, בכירה בחיל הרפואה בפיקוד מרכז בצה"ל, לפיהם: "אני שונאת חרדים, אני רוצה שכולם ימותו בחרדים", מתברר כי לא רק היא לא הודחה אלא אף הועברה תפקיד.

הקצינה המדוברת קודמה ב- 2.1.2014 במסגרת דיון שנערך בראשות ראש אט"ל, התקיימו שיבוצי סגני אלופים, כשמדובר על שיבוצי סגני אלופים לא מעלים אותם בדרגה אבל הם מתקדמים בתפקיד. אותה גברת התקדמה וקיבלה את תפקיד "פרויקטור קריית ההדרכה", מדובר על עיר הבה"דים שנבנית בנגב, מדובר בתפקיד מאד חשוב. כך חשף אמש (שלשי) העיתונאי מנדי ריזל, הכתב הצבאי ברדיו "קול ברמה":

הרב שלמה בניזרי, מגיש התוכנית "חד וחלק" מספר בשיחה עם "כיכר השבת" כי בחטיבת דובר צה"ל ניסו למנוע מהם את שידור הידיעה באמצעות פניות חוזרות ונשנות למנהלי הרדיו והסתרת מידע בשרשרת תגובתם.

ברדיו לא אמרו נואש ולאחר מספר נורות אדומות שנדלקו באשר לאמינות התגובות, הם התעקשו לקבל תגובה אחרת. בקשה אשר עוררה את זעמה של קצינת הדוברות, כאשר לדברי בניזרי, "מדבריה הובן כי הסא"ל לא תקודם".

אחרי שברדיו דרשו הבהרות כיצד ייתכן שבדובר צה"ל מסרו מידע מוטעה, הדו-שיח בין הצדדים הפך ללוהט יותר: "הם השתוללו", מספר בניזרי, "תרדו מהסיפור. מה יש לכם?".

בניזרי מגיב לעצם העניין: "לעניות דעתי יש פה סיפור פצצה שהצבא שיקר, אני לא יודע אם בכלל שפטו אותה וגם אם אכן כך יכול להיות שהיא קיבלה איזו שהיא לטיפה. איך יכול להיות שאישה בתפקיד סגן אלוף, בתפקיד קצינה בכירה ביותר, לא רק שהיא לא מוענשת אלא מקודמת, מה נעשה עכשיו בגורלה?".

"אם היא הייתה אומרת את זה על ערבים או כל מיעוט אחר, כל העולם היה מזדעק, ראש הממשלה היה מוציא הודעת גינוי" מוסיף בניזרי.

ב"קול ברמה" דיווח בניזרי אתמול כך: "יש לנו דמוקרטיה חד סטרית, שהולכת לכיוון אחד ולא לשני כיוונים. הכל מתרחש באותו שבוע: נזכרתי בידיד טוב שלנו בשם אבישי בן חיים, בכתבה שלו הוא חשף בערוץ 10, שישנה איזו קצינה, סא"ל בצבא, שאמרה דברים חמורים ביותר נגד הציבור החרדי. נשמע את הקטע שאמרה אותה סגנית אלופה, עלובה במקרה הזה: (בקטע: "תגיד לי אתה חרדי? אני יש לי פריחה מחרדים. תודה. אני שונאת חרדים ואני רוצה שכולם ימותו בחרדים"). שמעתם? סגנית אלוף, בהיררכיה זו דרגה בכירה, זה שני פלאפלים. והיא אומרת היא 'שונאת' חרדים ומאחלת שהם ימותו, לא יאומן, סגנית אלוף".

"יצרתי קשר עם אבישי בן חיים ואמר לי שלא ידוע לי מה נעשה. החלטתי שאני הולך לבדוק את הנושא הזה. מיד התקשרתי למפיק שלי, גבי כץ והוא אמר לי 'בוא נערב את הכתב הצבאי שלנו ב"קול ברמה", מנדי ריזל, בוא נעשה בדיקה ונראה בדיוק איפה עומד הדבר הזה. מיד התחלנו לבדוק את הנושא ואז מתקשר אלי הנושא ואומר שבצבא שואלים "למה אתה צריך את התגובה הזאת? היא טופלה משמעתית ואיזה תת אלוף שפטה אותה, יש ועדת משמעת, בשביל מה אתם צריכים לפרסם את הדבר הזה?". אמרתי 'משהו פה מסריח', אף פעם לא שמעתי תגובה כזאת, אני רוצה תגובה בכתב", הוסיף בנזירי.

"התגובה מגיעה, שימו לב מה כתוב: 'הקצינה נשפטה וטופלה משמעתית על ידי ראש המטה של פיקוד המרכז'. הכתב אומר לי הנה התגובה, ואני אומר לו: 'יש פה אדוני התחמקות!'. אני אמרתי לכתב הנמרץ שלנו ולמפיק לבדוק יותר לעומק", המשיך בניזרי.

בניזרי העלה את הכתב מנדי ריזל לשידור וביקש ממנו לספר את שגילה מכאן: "מניסיוני בעבודה מול דובר צה"ל, הפעם הם היו לחוצים מאד מעצם השאלה. אני חושב שהבאנו פה ממצא חריג. אחרי התגובה הרשמית שהיא נשפטה וטופלה משמעתית והתגובה הלא רשמית שיהיו השלכות להמשך שירותה, לא זאת בלבד שהיא לא הודחה, הגברת הולכת ומתקדמת וכנראה שבדובר צה"ל היה להם דיי הרבה מה לחשוש, הקידום לא נעצר, אלא היא מתקדמת".

בניזרי סיכם את הדיון ואמר: "אנחנו הפעם לא נוותר".

גורם בכיר בצה"ל אומר ל"כיכר השבת" כי "הקצינה ננזפה ולאחרונה הוחלט לשבצה בתפקיד שאיננו פיקודי ואיננו מהווה קידום עבורה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הקצינה נשפטה וטופלה משמעתית ע"י ראש מטה פיקוד המרכז. במהלך המשפט התנצלה על אמירותיה והביעה חרטה עמוקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר