הקרב על רבנות ירושלים: במשרד הדתות פועלים ל"דיל" מוסכם

דיון שהיה אמור להתקיים בבג"ץ על מועד הבחירות לרבנות ירושלים נדחה למועד לא ידוע. הסיבה: ניסיון של הצדדים להגיע להסכמות סביב שני הרבנים שייבחרו (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב אריה שטרן (צילום: באדיבות אבינועם קוטשר)

הקרב על הדיל: שופטי בית המשפט-העליון צפויים היו לקיים דיון ביום חמישי בשבוע שעבר בנושא מועד הבחירות לרבנות ירושלים וזאת עקב עתירה שהגיש עו"ד אילן קמינצקי יו"ר ועד השכונות הציוניות בבירה. אלא שמתברר שהדיון נדחה למועד לא ידוע.

ל"כיכר השבת" נודע כי הסיבה לכך נעוצה בכך שהצדדים מנסים להגיע להבנות סביב ה"דיל" מי הם הרבנים שיתמודדו בהסכמת כלל האוכלוסיות: חרדים, דתיים וחילונים.

לצורך כך התקיימה שיחה טלפונית בין ישראל פת, היועץ המשפטי למשרד הדתות לבין העותר, עו"ד אילן קמינצקי שבה ביקש הראשון לדחות את המועד לזמן אחר וזאת כדי להגיע להסכמה.

לשיחה זו אף קדמה פגישה בין עוזר שר הדתות עם גורמים בציונות הדתית התומכים ברב אריה שטרן כמועמד לרבה האשכנזי בירושלים כפי שמספר גורם המקורב לסוד העניינים: "הם ביקשו לנסות ולהגיע להסכמה סביב זהות הרבנים כשברור לכל שהרב שטרן יהיה המועמד האשכנזי, וכי נשאר להם לסגור את הפינה של הרב הספרדי ועל-כך הם במשא ומתן עם ש"ס".

בסביבתו של הרב שטרן הסכימו למשוך את העתירה תוך הצבת אולטימטום: "אנחנו לא רצינו לירות בנגמ"ש - אחרי הכול משרד הדתות הוא משלנו - הם אנשים מהציונות הדתית ולכן אין לנו עניין לפתוח איתם חזית, אבל אמרנו להם שעליהם לתת תשובה ברורה תוך 14 ימים".

הרב אריה שטרן זוכה, כך מסתמן, לתמיכת ש"ס. על היחסים הטובים בין הצדדים ניתן היה לראות בחתונת בת הגאון רבי דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס שהזמין את הרב שטרן באופן אישי ואף כיבדו בשולחן הכבוד בחתונה תוך שהשניים משוחחים ארוכות.

"הוא לא קיבל הזמנה רגילה, אלא משהו יותר מכך", אומר גורם בסביבתו של הרב שטרן.

עו"ד אילן קמינצקי מסר בתגובה: "הוסכם לארכה של 14 ימים כשבתוך מועד זה יעשה מאמץ להצגת מתווה להליך הבחירות לרבנות ירושלים בשאיפה תאריך לבחירות".

מהמשרד לשירותי דת טרם התקבלה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר