ריטלין - אין, ברית מילה - אאוט

שני אירועים, שלכאורה אין קשר ביניהם, שהגיעו לפתחו של בית המשפט, צדו את עינו של הרב דב פוברסקי, אשר לדבריו מוכיחים כי גם לשופטים יש תאוות רייטיניג (טור אישי)

הרב דב פוברסקי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

השבוע האחרון היה שבוע של אירוע רודף אירוע, בעיקר בבתי המשפט והצדק במדינת ישראל. עיני צדה 2 מהם שלכאורה אין כל קשר ביניהם - רק לכאורה, כי באמת הם קשורים בעבותות.

הסיפור הראשון, הינו חקוק בסלע מחלוקת שהתגלתה ונפערה בין 2 בני זוג, שבקשו להיפרד, אך בינתיים נולד להם בן, אלא שהאם סירבה למול את הילד, ואילו האב עמד על כך, שבנו יכנס בבריתו של אברהם אבינו.

בכל זאת, למרות שאנו ככל הגויים ויש בתוכנו כאלה שמבקשים לטשטש כמה שיותר את ה'ישראל', מהמשפט ככל הגויים, אך מצוות ברית מילה עדיין מצווה שעד כה לא נכללה בסל מלחמות הדת במדינתנו הקטנטונת.

התגרה בין ההורים הגיע לשולחנו של בית הדין הרבני, שפסק שהבן יימול.

בית המשפט שנדרש לסוגיה זו, לאור עתירתה של האם, בקש את חוות דעתו של היועץ המשפטי - עוה"ד יהודה ויינשטיין. אלא שזה האחרון העביר את חוות דעתו והמלצתו שלא לקיים לילד ברית מילה, בין היתר קבע היועץ, כי לא ברור לו כי טובת הילד, הייתה בין שיקולי בית הדין הרבני, כשזה האחרון, פסק לטובת האב והילד - למול את הבן לאלתר.

במקרה ובלי כל קשר הנראה לעיין, אתמול פרסם ערוץ 10 סיפור של קטין, שהוריו גם הם נמצאים בהליכים של פירוד, כאשר הילד סובל מחוסר 'ריכוז וקשב', האב ביקש שהילד יטופל 'בריטלין' - תרופה נפוצה מאד בשנים האחרונות בטיפול בנוער הסובל מחוסר 'ריכוז וקשב', אך האם התנגדה בתוקף, בטענה שהיא מבקשת לגדל את ילדה, ללא תרופות כימיות באשר הם. בית הדין הרבני, במקרה זה לא נדרש - והנושא לא נידון בפניו - במקרה, לא?

האם במקרה דנן, לא חריגה בנוף הישראלי והאנושי בעולם המתפתח, ישנם הורים רבים, שלא מאפשרים טיפול בילדם באמצעות תרופות שכאלה, שאין לדעת את השפעתם לטווח ארוך, ואת הנזק שהם עלולים להשאיר בגופו ובנפשו של הילד - טענה.

בית המשפט פסק - הילד ייטול ריטלין, בניגוד לדעתה של האם, ובהתאם לדעתו ולרצונו של האב.

ריטלין - אין, ברית מילה - אאוט

אין הסבר אחר לתופעה שבה, גורם משפטי בכיר בתפקידו, כמו היועמ"ש שמכניס את דעותיו האישיות עמוק בתוך נבכי החלטותיו.

ההמצאה של ברית מילה, לא התגלתה במילניום האחרון, במקביל לריטלין, ולמרות שהכנסת כל יהודי בבריתו של אברהם אבינו, נוהגת מזה אלפי שנים, מנהג שחלקו הגדול של בני אדם באשר הם בעולם, אימצו וחיקו את מנהגו של העם היהודי.

בכל זאת מצא לנכון היועץ לסתור את אחת המצוות היותר משמעותיות ויותר חשובות של העם היהודי ,בטענה שמה? ממש לא ברור.

נוצרה אווירה ולגיטימציה לכל פסיקה שהיא במהותה כנגד הדת והציבור שומרי המצוות בארצנו, באשר הם - עד כדי לבלתי נסבל.

אין מי שיבקר את התופעה, אין מי שיעמוד בפרץ, וגם אם ימצאו שכאלה - הרי שקולם לא ישמע, זה לא מעניין אין בו רייטינג.

אך למשל כאשר אישה מסרבת לקבל גט, ובית הדין מתיר לבעל, 'בהיתר של מאה רבנים' להינשא ללא גט, התקשורת יוצאת בתוכנית העונה, העונה על השם של לא פחות 'ממאה רבנים כנגד אישה אחת'.

מי לא אוהב רייטניג - גם שופטים והאמונים על מערכת המשפט יש צרכים שכאלה.

ועל הנזק האיום לעם היהודי למי באמת אכפת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר