בניגוד להבטחות; מפקדת בקורס לחיילים חרדים

חרדים שהגיעו לקורס תוכנה במסלול היוקרתי 'בינה בירוק', טוענים כי בניגוד להבטחות, אישה מונתה כמפקדת עליהם. דו"צ: "הקורס מובל ע"י מפקדת המקיימת מפגש חד שבועי להעברת פקודות ודגשים וזאת בתיאום עם רב התוכנית" (חרדים, חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חיילים חרדים (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

צה"ל לא עומד בהצהרותיו? חרדים הנמצאים בקורס תוכנה של מסלול "בינה בירוק" וחיל המודיעין טוענים כי בניגוד להבטחות מטעם צה"ל, מפקדת עליהם קצינה צעירה. כך דיווח הערב (חמישי) מנדי ריזל, הכתב הצבאי של 'קול ברמה'.

לפי עדויות של משתתפי הקורס החרדיים, מלבד שיעורים מקצועיים שהיא מעבירה, המפקדת משוחחת עמם על נהלים שונים, ואף מעירה להם על לבושם במסדרים. "אמרו לנו שלמי שזה לא מתאים - שיילך" צוטט אחד החיילים.

זהו אינו המקרה הראשון בתכנית השח"ר בו תערובת בין נשים וגברים מרתיחה את החיילים החרדים. השבוע דווח באתר "הקול היהודי" כי משקית ת"ש נכנסה למרבה ההפתעה לבסיס בבה"ד 20 ושוחחה עם החיילים החרדים. בעקבות מחאתם של החיילים, הודיעו המפקדים כי חיילים שאינם מעוניינים בכך, לא יחויבו לדבר עם החיילת.

במקרה אחר, מספר חיילים חרדים שנשארו בבסיס, נדרשו לאכול בחדר האוכל של בסיס סמוך, שם נמצאות גם חיילות. חלק מהחיילים סירבו להיכנס לחדר האוכל, כאשר מפקדיהם הוציאו להם אוכל החוצה. מדובר צה"ל נמסר אז כי המקרים ייבדקו.

תגובת דובר צה"ל למקרה בו מונתה מפקדת אישה על חיילים חרדים כפי שנמסרה ל'קול ברמה': "בהתאם לנהלים הקבועים בתכניות השח"ר, הפיקוד הישיר על חיילים מתבצע גם בקורס המדובר ע"י מפקדים גברים. הקורס מובל ע"י מפקדת המקיימת מפגש חד שבועי להעברת פקודות ודגשים וזאת בתיאום עם רב התוכנית".

"לאור פניות חניכי הקורס, התקיימה פגישה בן רב שח"ר באגף התקשוב לבין מפקדי בית הספר למקצועות המחשב במסגרתה חודדו וסוכמו נהלים להמשך קיום ההכשרה ברגישות הנדרשת וכן התקיימה שיחה בנושא בין מפקדי הקורס לחניכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר