ח"כ אשר לחברי הכנסת החילונים: מי אתם שתחנכו אותנו?

ח"כ יעקב אשר התייחס במליאת הכנסת לעצרת המחאה החרדית בירושלים, ושאל את הח"כים: "אתם חושבים שעל ציבור כזה אפשר לכפות? מי אתם שתחנכו אותנו? • צפו בוידאו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90, ערות הכנסת)

ח"כ יעקב אשר התייחס הצהריים (רביעי) לעצרת ההמונים שהתקיימה בתחילת השבוע ושאל את חברי הכנסת: "האם אתם חושבים שעל ציבור כזה אפשר לכפות? האם אתם חושבים שציבור כזה אפשר לחנך על פי השקפתכם?".

"אני רוצה לשתף אתכם בחוויה מחוננת, אותה חווינו ביום א' האחרון, בפאתי העיר ירושלים" אמר אשר, "באחד מהרגעים הגדולים של עם ישראל שהיו כאן בארץ, בתקופה האחרונה. איפה עוד ראיתם, קהל ענק, של למעלה משש מאות אלף איש, מתקבץ ברחובה של עיר, בסדר מופתי, ובצורה מכובדת ביותר, כשהוא עומד, מתפלל, וזועק, שמע ישראל ה אלוקינו ה אחד, וברגע, בו מתחילה תפילת שמונה עשרה של מנחה, משתררת דממה כזו, שניתן היה לשמוע זבוב שעבר במקום, למרות מאות האלפים ששהו שם".

"לאחר שתמו התפילות, ומעמד קבלת עול מלכות שמים, פרצו ההמונים בשירת אני מאמין באמונה שלמה, שירה המונית, אשר טרם נשמע כמוה בהיסטוריה היהודית. כולם היו שם, בחורי ישיבות, אברכי כוללים שתורתם אומנותם, בעלי מקצועות העובדים לפרנסתם, גם כאלה המשרתים בצה"ל ובשרות האזרחי היו שם, כולם, גם ציבור לא מבוטל, אולי החלק האמיץ שבציבור הדתי לאומי, היודע ומבין את ערכה של התורה".

"ההמונים הללו לא הגיעו בגלל מחאה כלכלית" הוסיף ח"כ אשר ואמר: "לא הגיעו למחות על מחירי הקוטג', אפילו לא על דברים שקשורים ללחמם, ולפרנסתם. המכנה המשותף של כל ההמונים הללו, זה שהם מבינים את ערך התורה, וכולם באו למחות, ולזעוק על ההכרזה המיותרת, והפוליטית, של הממשלה.

|אני פונה אליכם ממשלת ישראל, האם אתם חושבים שעל ציבור כזה אפשר לכפות? האם אתם חושבים שציבור כזה אפשר לחנך על פי השקפתכם? מי אתם שתחנכו אותנו על פי השקפתכם? ציבור בעל חסד כזה גדול, ציבור שתורם, וכן, יש לו אמונה, בדבר שלא תצליחו להוכיח ההפך, שהתורה היא הזכות שלנו בארץ הזאת.

"עמד כאן קודם שר השיכון, ונופף לעבר הח"כים הערבים בתנך, גם אתה מיקי לוי סגן שר האוצר, נופפת בתנך, אבל זה אותו תנך, ואותה היסטוריה, ששזורה בתנך, בתורה, וזו אותה תורה, שאומרת: "אם בחוקתי תלכו, ואת מצוותי תשמרו, ונתתי שלום בארץ".

"אני רוצה לפנות לציבור שרואה ושומע אותנו" סיים ח"כ אשר את דבריו: "לציבור שאיננו הציבור המאמין, לציבור שקשה לו להבין אולי את אורח חיינו, ולומר לו, אל תתנו ליאיר לפיד וחבר מרעיו לעבוד עליכם בעיניים, כל מטרת הכפייה והאגרסיביות הזאת, היא פוליטית בלבד, ואין מאחוריה שום דבר, פרט ליועצי תקשורת. אנחנו כהוראת רבותינו, קידשנו שם שמים, ונשמח מאוד לדעת, שקידוש השם הזה, יהיה מול חילול השם העצום, שנעשה בהחלטותיכם. ובמקום שבעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר