הישורת האחרונה

היהדות החרדית בארה"ב מתאחדת בעצרת רבבות

היערכות שיא בארה"ב לקראת עצרת ענק שתהווה כהבעת תמיכה ביהדות החרדית בישראל, בעקבות גזירת הגיוס. גדולי האדמו"רים וראשי הישיבות פרסמו קריאת קודש הקוראת לציבור לקחת חלק במעמד: "עת צרה היא ליעקב". סיקור נרחב (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חתומים על הקריאה לקראת העצרת ((צילומים: א בליק, משה גולדשטיין וארכיון))

היערכות שיא לקראת עצרת ההמונים בניו-יורק לתפילה והזדהות עם אחיהם בני היהדות החרדית, במאבק נגד גזירת הגיוס והאיום להשליך את בני הישיבות לומדי התורה לכלא.

העצרת תתקיים בדרום מנהטן, סמוך למרכז הפיננסי העולמי וול סטריט. הרחובות הסמוכים ייסגרו לתנועה על-ידי משטרת ניו-יורק החל משעות הבוקר.

בוועדת ההיגוי נערכים לקהל של רבבות משתתפים ומבקשים מהציבור להגיע כבר בשעה מוקדמת ובתחבורה ציבורית על מנת שלא להיתקע בפקקי ענק.

כבר הבוקר יוכשר מקום מיוחד לציבור הנשים שתתרכזנה באזור משלהם, כדי לשמור על גדרי הצניעות. אופי העצרת יהיה במתכונת דומה לעצרת המיליון שהתקיימה בתחילת השבוע בירושלים - היא תכלול תפילה, אמירת פרקי תהילים וסליחות בתחינה לביטול רוע הגזירה.

בקריאת קודש מיוחדת שפרסמו אמש גדולי האדמו"רים וראשי הישיבות מכל החוגים ביהדות החרדית בארה"ב הם קוראים לציבור הרחב להיחלץ חושים לצד אחיהם שבארץ הקודש.

"עת צרה ודאגה היא בעת כזאת להתורה ולומדי' בארץ ישראל", פותחים הרבנים את מכתבם. "קמו והתיצבו אנשי כוח ובעלי פוליטיקה למיניהם לחתור חתירה תחת סגולת חיינו ונשמת אומתנו - תלמודה של תורה בישיבות הקדושות והכוללים המלאים מזן אל זן בבחורי חמד ואברכים יקרים השוקדים על התורה וגדילים בה, ואשר מהם תצא תורה לכל ישראל".

הרבנים מזהירים כי "עומדת לפנינו סכנה של ממש, חלילה, לנתק ולהעביר לומדי התורה מכותלי בי מדרשא באופנים שונים של לחץ ודחק, ולהעיק על חייהם בחומר וברוח, עד כדי הסגר את לומדי התורה בבתי סוהר אם אינם מתגייסים לצבא, היו לא תהי'".

מכתבם של גדולי ישראל לקראת העצרת

וכאן, מגיעה הקריאה למשפחות החרדיות בגולה: "אחינו בני ישראל! וכי מותר לנו לשבת בחיבוק ידים למשמע צרה כזאת, הרי תורת השם היא חיינו ואורך ימינו, וציבור החרדים לדבר ה' פה באמריקה איך יעבר על זה בשתיקה, בשעה שהתורה בארץ הקודש נתונה בעת צרה.

"לזאת ראינו לנכון להתאסף כולנו יחד, כאיש אחד בלב אחד עם רבבות אלפי אוכלסי ישראל בארץ הקודש אשר התאספו יחד עם רבותיהם למעמד אדיר של תפילה ביום ראש חודש, ואנחנו פה באמריקה נחלץ חושים ביום ראשון הבעל"ט, ז' אדר שני תשע"ד, להביע כאב עמוק ורגשי צער וחרדה ומחאה על הגזירה הזאת, לקדש שם שמים בתפילה ותחנונים, ולשפוך שיח לפני נותן התורה על עמו ועל גחלת התורה בימינו שלא יאונה לה כל נגף וכל מכשול, והעם היושב בציון ינצל מכל איום ורדיפה מבית ומחוץ, ועם כל ישראל בארצות פזוריהם, יזכו להוסיף חיל בתורת ה' תמימה ולהגדיל תורה ולהאדירה עד ביאת הגואל", חותמים הרבנים.

גדולי האדמו"רים והרבנים בארה"ב חתומים על הקריאה, ובהם כ"ק האדמו"ר מויזניץ מונסי ומסקולען, הגאון הגדול רבי מלכיאל קוטלר ר"י ליקווד, הגאון הגדול רבי אהרון שכטר, הגאון הגדול רבי ירוחם אולשין, הגאון הגדול רבי אליהו בער ווכטפויגל, הגאון הגדול רבי שמואל קמינצקי, הגאון הגדול רבי מתיתיהו סלומון, הגאון הגדול רבי ראובן פיינשטיין, האדמו"רים מרחמסטריווקא, באבוב, פאפא נובמינסק וכן דייני ורבני חסידויות גור, בעלזא וצאנז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר