החרדים שהורשעו בפרשת הולילנד

בין עשרת המורשעים בפרשת השוחד בפרויקט הולילנד נמצאים ארבעה אישים חרדים - אורי לופוליאנסקי, אלי שמחיוף, מאיר רבין ואברהם פיינר. העבירות: מתן וקבלת שוחד (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
מאיר רבין, אורי לופוליאנסקי, אלי שמחיוף ואברהם פיינר (צילום: פלאש 90)

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב דוד רוזן הרשיע הבוקר (שני) עשרה נאשמים בפרשה שטלטלה את המדינה, פרשת השוחד הולילנד, שהוגדרה כפרשת השחיתות החמורה ביותר.

בין עשרת המורשעים נמצא ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אך גם ארבעה אישים חרדים: ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, סגן ראש העיר לשעבר וחבר מועצת עיריית ירושלים אלי שמחיוף, המאכער החרדי מאיר רבין, וחבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר אברהם פיינר.

ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי - הורשע בקבלת שוחד. "גרסת עד המדינה לגבי הנאשם לופוליאנסקי אינה עומדת בספק, לופוליאנסקי היה מודע לתרומות הגדולות שהועברו, בחר לפעול בניגוד לאמות מידה ראויות. מודעותו לעבירות של הנאשם לופוליאנסקי הוכחה כנדרש במשפט הפלילי", קבע השופט רוזן.

"לופוליאנסקי פעל בניגוד לאמות המידה, הוא לא הבדיל בינו לבין יד שרה", הוסיף השופט רוזן.

סגן ראש עיירית ירושלים לשעבר אלי שמחיוף - הורשע בקבלת חלק מכספי השוחד שיוחסו לו.

חבר מועצת עיריית ירושלים אברהם פיינר - הורשע בקבלת שוחד של מאות אלפי שקלים מיזמי הולילנד. השופט קבע כי פיינר ידע שהתרומות למוסדות 'בית מלכה' קשורות לפעילותו בקשר לפרויקט הולילנד.

עוזרו ואיש אמונו של עד המדינה מאיר רבין - הורשע במתן וקבלת שוחד. "עד המדינה היה יקר לנאשם מאוד", כתב השופט רוזן בהכרעת הדין, "הוא טען כי לא העביר שום שוחד והדגיש כי עד המדינה שיקר בעדותו בבית המשפט. נאשם 5 זוכה בהעברת 30 אלף דולר אך הורשע בקבלת שוחד, הורשע במתן וקבל שוחד הלבנת הון". על פי ההרשעה רבין נתן שוחד לאלי שמחיוף.

על תופעת המאכערים אמר השופט רוזן כי "מדובר בתופעה מושחתת ומשחיתה. בעלי ממון שבכוחם לשכור את שירותי המאעכר נהנים ממסלול ישיר. יש כאן השחתת נורמות. אני מפריד בין שתדלנות לגיטימית לשתדלנות פסולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר