סערת ה"סמארטפון המוגן": לאחר ההכשר - שורת הגבלות

לאחר ההכשר שניתן ל"סמארטפון המוגן", כפי שנחשף ב"כיכר השבת", הוחלט אמש בדיון מיוחד בבית הדין לקבוע כללים וקריטריונים לאישור השימוש. ומה עם הווטסאפ? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום מתוך המודעה)

הסערה שהתחוללה בימים האחרונים בשוק התקשורת החרדי, עם האישור שניתן ל"סמארטפון המוגן", כפי שנחשף לראשונה ובהרחבה ב"כיכר השבת", נמשכת.

לאחר ההיתר שניתן על-ידי בית הדין של הגאב"ד הגר"נ קרליץ, במסגרתו הוקמה בפועל ועדת רבנים חדשה לענייני תקשורת שהכשירה את מכשיר הטלפון החכם הכשר הראשון, התכנסו אמש (ראשון) רבנים ועסקנים לדיון מיוחד כשבראש ההרכב לענייני תקשורת עמד הגאון רבי יהודה סילמן ולצדו הגר"ש רוזנברג והגר"א ברוידא בכדי לדון בהתפתחויות זאת בשל הסערה שנוצרה בקרב הציבור הרחב.

בדיון השתתפו גם העסקנים הרבנים מרדכי בלוי, אליעזר יוטקובסקי ורפאל מאיר כאשר מחד עלתה על שולחן הדיונים הנחיצות הרבה במציאת פתרון ראוי שיאפשר לאנשי עסקים להשתמש במכשיר "חכם" על פי ההלכה.

"לא ייתכן שבגלל שיקולים כאלו ואחרים של עסקנים אינטרסנטיים, לא יימצא הפתרון", כשהרמז לכיוונם הוועדה (הוותיקה) לענייני תקשורת היה מובן וברור.

אך מנגד העלו חלק מהעסקנים טיעונים לא פשוטים לפיהם המהלך החדש מהווה "הכשר" לכתחילה לשימוש בסמארטפון מוגן מה שייצור בעיה כלפי בחורי ישיבות וצעירים שיבקשו אף הם להשתמש במכשיר מה שיגרום לביטול תורה.

לאחר דיון ממושך, במהלכו ליבנו הרבנים את כל צדדי הסוגיה, הוחלט להמשיך באופן גורף במהלך שהחלו בשבוע שעבר לפיו הרכב הדיינים המיוחד לענייני תקשורת יאשר את השימוש בסמארטפון המוגן אולם במקביל יקבע כללים וקריטריונים נוקשים לאישור השימוש באותו מכשיר.

על פי ההחלטות, יהדקו הרבנים את הבקרה והפיקוח ויבדקו בכל מקרה לגופו מי אכן זקוק וזכאי לאישור שימוש במכשיר, כשהדגש הינו על כך שלא יימכר לצעירים וכן לאנשים שאינם זקוקים לו לצורך עבודתם.

בנוסף לא ישווק מכשיר הסמארטפון על-ידי פרסום אגרסיבי במודעות ענק ובשילוט חוצות אלא באופן של כתבות וידיעות שיעבירו את האינפורמציה כאשר זה לא יהיה באופן של קריאה לציבור הרחב לרכוש את המכשיר אלא ממוקד באלו שיש להם אייפונים ומתוך קריאה להם להחליף אותו למכשיר החדש המאושר.

בנוסף, ניתנה הוראה לטכנאים לבדוק את האפשרות המעשית לצמצם את השימוש בתוכנת הווטסאפ כך שהמשתמש לא יוכל יהיה להיות מחובר לקבוצות וכן להעביר תמונות וקבצים.

"כך או אחרת", אומרים העסקנים, "המהלך כבר יצא לדרך והנכשר ניתן בברכת גדולי הדור אלא שכעת יש להגדירו רק עבור אלו שזקוקים לכך באמת בכדי שלא לגרום לביטול הזמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר