חשיפה

מנהל סמינר 'מנדלסון' חשוד ברישום כוזב של תלמידות

הרב יחיאל מנדלסון, מנהלו של אחד הסמינרים המוכרים במגזר החרדי, זומן לשימוע במשרד החינוך בעקבות חשד כי ביצע רישום כוזב של תלמידות לשם קבלת תקציב • חקירה נפתחה בנושא, אולם פקידי המשרד הבחינו לפתע כי התלמידות נמחקו. מישהו מנסה לטייח? • הרב מנדלסון ל'כיכר': לא ידוע לי על שימוע (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמות אין קשר לכתבה)

חשיפה: הרב יחיאל מנדלסון, מנהל הסמינר החרדי 'דרכי רחל' בשכונת גבעת שאול בירושלים - מהסמינרים החשובים במגזר החרדי, זומן הערב (רביעי) לשימוע בלשכתה של מנכ"לית משרד החינוך בחשד כי ערך רישום כוזב של תלמידות בסמינר, לשם קבלת תקציב.

לפני שלוש שנים, פתח הרב מנדלסון סמינר בעיר החרדית 'ביתר עילית' לטובת בנות המקום, אך החל מהשנה הראשונה בקשתו של הסמינר להעניק לו רישיון נדחתה ולאחר שהמשיך לפעול אף הוצא לו צו סגירה. כך היה גם בשנה השנייה לפעולת המוסד ובשנה האחרונה, השלישית.

על פי החשד, בכל שלושת השנים האחרונות התלמידות בסמינר נרשמו על ידי הרב מנדלסון בסמינר הראשי שלו בירושלים, על אף שבפועל למדו בסמינר בעיר ביתר אשר פעל, כאמור, ללא רישיון תוך שעומד נגדו צו סגירה.

עם תחילתה של חקירה מטעם משרד החינוך בנושא הבחינו פקידי המשרד כי התלמידות נמחקו לפתע באופן ידני מרשימת התלמידות בסמינר בירושלים, מה שהיה נראה במשרד החינוך כניסיון לכאורה לטייח את הרישום הכוזב.

גורם במשרד החינוך מציין הערב ל"כיכר השבת" כי באם בסוף השימוע תגיע מנכ"לית משרד החינוך למסקנה כי אכן נערך רישום כוזב, הרי שבכוונת המשרד להפעיל עיצומים כלכליים על הסמינר ובמקרה קיצוני יותר אף לדרוש את התפטרותו של הרב מנדלסון מניהול המוסד.

הגורם מוסיף ואומר כי "על מנהלי סמינרים להפנים כי ימי התוהו ובוהו תמו. הדבר אמור הן לגבי אפלייה עדתית בקבלת תלמידות והן לגבי בעיות בניהול תקין של המוסדות. מי שייתפס פועל נגד הנהלים צפוי לעיצומים קשים".

בשיחה שקיימנו עם הרב מנדלסון, הוא טוען כי לא ידוע לו על שימוע אליו הוזמן. לדבריו, בשבוע שעבר הייתה לו שיחה בנושא עם מנהל המחוז במשרד החינוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר