דרמה בברסלב

זימבבואה: הרב ברלנד עוכב לבדיקת ויזות ושוחרר

בשעות הערב, קיבלו חסידי "שובו בנים" מסר על כך שמנהיג הקהילה, הרב אליעזר ברלנד, עוכב על ידי המשטרה בזימבבואה. ל"כיכר השבת" נודע כי הרב עוכב לבדיקת הויזות שלו ושל השוהים יחד איתו ולאחר מכן שוחרר. לפני כחודש, הגיעה המשטרה לבדוק את הויזות, כך שלא ברור מה הביא לבדיקה מחדש (חדשות)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

דיווחים שונים שנתקבלו הערב (שני) מזימבבואה בה שוהה הרב אליעזר ברלנד עדכנו כי הרב עוכב על ידי המשטרה המקומית. מקורבי הרב ברלנד השוהים בארץ לא אישרו בתחילה או הכחישו את הדיווח, אך מסרו כי הרשויות המקומיות החלו לעשות בימים האחרונים "בעיות לרב", כלשונם.

ל"כיכר השבת" נודע, כי הרב ברלנד עוכב על ידי המשטרה במהלך בדיקת ויזות שלו ושל השוהים יחד איתו. לא ברור מה הרקע לבדיקת הויזות המחודשת, זאת לאחר שבדיקה דומה נערכה כבר לפני כחודש.

בשבוע שעבר התפרסמה בעיתון מקומי מוביל כתבת ענק על הרב ברלנד בה נחשפה הסיבה מדוע הרב נמלט למדינה לה אין הסכם הסגרה עם ישראל, מה שהביא לחץ על הרשויות להדק את החגורה סביב הרב. ככל הנראה, לעיכובו של הרב ברלנד אין קשר להיותו מבוקש לחקירה בישראל.

הרב ברלנד עם תלמידיו בדרום אפריקה (ארכיון)

אלפי תלמידיו של הרב ברלנד בישראל קיבלו בשעות הערב מסר מהנהלת החסידות בה הובהר להם כי "יש בעיות עם הרב" בזימבבואה ולכן הם מתבקשים להתפלל ולעורר רחמי שמיים להצלחת מנהיג הקהילה. בבתי הכנסת ובתי המדרש של הקהילה בישראל התכנסו חסידיו לתפילות עבורו.

כזכור, זה חודשים ארוכים שהרב ברלנד נמלט מישראל מחשש שהמשטרה תחקור אותו בחשד לעבירות חמורות בהן הוא נחשד, הרב שהה במרוקו אך נאלץ לעזוב את המדינה לאחר תחקירים עיתונאים בתקשורת המקומית שהביאו את הסיפור מדוע הרב נמלט מהארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר